طلا

در حالی که سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند، کارشناسان وال استریت درباره روند حرکت کوتاه مدت این فلز ارزشمند اختلاف نظر داشتند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا و شش نفر یا ۳۸ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که سه نفر یا ۱۹ درصد نظری نداشتند.در این بین، ۶۷۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۶۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۵ نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۶۹ نفر یا ۱۰ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۶۹ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۸۲ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱۰.۵۰ دلار یا معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۳۳۸.۳۰ دلار بسته شد. بهای معاملات طلا در هفته گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز" پیش‌بینی کرد قیمت طلا به دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیکی، ریسک‌های تورمی و نگرانی‌ها نسبت به تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه روسیه و ایران افزایش خواهد یافت.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" انتظار دارد قیمت طلا با ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا، صعود کند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز بر این باور است که طولی نمی‌کشد طلا به قیمت بالاتری جهش پیدا کند.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد طلا اندکی کاهش پیدا کند اما نگرانی‌ها نسبت به بازارهای سهام کف قیمتی را در بازار این فلز ایجاد خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران در خصوص روند قیمت طلا در هفته جاری محتاط بوده و ابراز بدبینی کرده‌اند. بوبا هورویتز، استراتژیست شرکت بوبا تریدینگ در این باره به کیتکونیوز گفت: تا زمانی که طلا به بالای ۱۳۵۵ دلار صعود نکند، نسبت به دورنمای این فلز زرد بدبین خواهد ماند.

تحلیلگران می‌گویند طلا به یک رویداد ژئوپلیتیکی بااهمیت نیاز دارد تا محدوده قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار را شکسته و به قیمت بالاتری صعود کند.

قیمت طلا دو هفته قبل تحت تاثیر تشدید تنش‌ها بر سر سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را افزایش داد، به ۱۳۶۵.۲۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از ۲۵ ژانویه بود اما در روزهای اخیر التهاب بازار بر سر حملات موشکی قدرت‌های غربی به سوریه فروش کرده و از سوی دیگر دورنمای ژئوپلیتیکی در شبه جزیره کره روشن‌تر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها