• ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 21438
ارز

با افزایش انتظارات نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا، دلار تضعیف شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، حتی با وجود انتشار آمار خوب از اشتغال زایی ماه دسامبر آمریکا، تحلیل‌گران معتقدند که نرخ رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در حال کند شدن است.

اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز به این انتظار دامن زده است که فدرال رزرو چشم انداز خود را محتاطانه تر کرده است. شاون اوزبورن، استراتژیست ارزی در بانک اسکوشیا گفت: اظهارات پاول مبنی بر اینکه سیاست گذاران انعطاف پذیر و آماده شنیدن صدای بازارهای مالی هستند، این انتظار را تقویت کرده است که سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا محدود و یا به کلی متوقف خواهد شد.

در مبادلات امروز، شاخص دلار که متوسط برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای دیگر جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵.۷۳۶ واحد رسید. یورو با ۰.۶ درصد افزایش در برابر دلار در مقایسه با سایر ارزها عملکرد بهتری داشت و هر یورو به ۱.۱۴۶۲ دلار رسید.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر پوند به ۱.۲۷۶۳ دلار و هر فرانک سوییس به ۱.۰۱۹۵ دلار رسید. هم چنین هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۷۸ روپیه هند، ۱.۴۰۱۶ دلار استرالیا، ۱.۳۳۰۸ دلار کانادا، ۱۰۸.۴۳۸۴ ین ژاپن و ۶.۸۵۱۰ یوان چین مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها