• ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 39379
طلا

در حالی که پس از رسیدن قیمت طلا به بالاترین رقم یک ماه اخیر در هفته گذشته برخی سرمایه گذاران اقدام به براشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در عین حال نگرانی ها در مورد کاهش بیشتر رشد اقتصاد جهانی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و اقدامات محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا مانع از افت بیشتر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶۸۱ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۱.۴ درصد افت به ۱۷۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «شاهد برداشت سودهای پس از تعطیلات آخر هفته در بازار طلا هستیم.»

در حالی که توافق اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت نتوانسته نگرانی های گسترده در مورد افت تقاضای جهانی را برطرف کند، ارزش ارزهای کشورهای تولیدکننده مواد خام در برابر ارزهای امنی نظیر دلار و ین ژاپن شاهد کاهش بوده است. در عین حال در شرایطی که سرمایه گذاران خود را برای آسیب های اقتصادی بیشتر ناشی از کرونا آماده کرده اند ارزش شاخص ها در بازارهای بورس شاهد افت بوده است.

به دنبال انتشار آمارهای بسیار ضعیف از بازار کار آمریکا که نشان دهنده عمق آسیب اقتصادی وارده به این کشور بود، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم خود از ۹ مارس رسید.

به دنبال اعلام بیکاری ۱۶.۸ میلیون آمریکایی فدرال رزرو این کشور در تلاش برای جلوگیری از زیان های اقتصادی بیشتر روز پنجشنبه یک بسته محرک مالی ۲.۳ تریلیون دلاری را اعلام کرد.

به گفته اینز: بسته محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب تقویت قیمت طلا شد. این بسته نه تنها هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش. داد بلکه تا حدی موجب کاهش ارزش دلار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها