سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در ۱۷ سپتامبر هستند؛ این نشست تا حد زیادی می‌تواند روند سیاست‌های پولی و نرخ بهره آمریکا را روشن کند و تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، قیمت طلا که شب گذشته در بازارهای جهانی با بیش‌ترین کاهش نسبت به دو ماه اخیر روبرو شده بود، امروز پنج‌شنبه تغییر چندانی را تجربه نکرد و همچنان بالاتر از سطح ۱۱۰۰ دلاری باقی مانده است.

افزایش شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و نا اطمینانی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز به سطح ۱۱۰۷ دلاری رسیده است. قیمت این فلز روز گذشته با افت شدید ۱.۴ درصدی روبرو شد که این میزان کاهش از ۲۰ جولای بی‌سابقه بوده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از ۱۱۰۱ دلار رسید که این پایین‌ترین رقم از ۱۱ اوت بوده است.

در اين بين شاخص سهام آسیا و اروپا با افزایش روبرو شده، ولی شاخص سهام آمریکا کاهش یافته است. افزایش ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. سرمایه‌گذاران بین‌المللی ابراز اطمینان کرده‌اند که بانک‌های مرکزی چین و ژاپن سیاست‌های انبساطی پولی بیشتری را اجرا خواهند کرد.

به اعتقاد تحليلگران افزایش شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و رشد ارزش دلار آمریکا موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا شده است. سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در ۱۷ سپتامبر هستند؛ این نشست تا حد زیادی می‌تواند روند سیاست‌های پولی و نرخ بهره آمریکا را روشن کند و تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها