طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی از بالاترین سطح خود در ۵ ماه گذشته فاصله گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا و افزایش شاخص سهام پس از حملات موشکی آمریکا به سوریه تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا در ماه مارس تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در پایان مبادلات روز حمعه داشته است. وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته تنها ۹۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بدترین عملکرد در ۱۰ ماه اخیر به شمار می رود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۴ دلار افزایش به ۱۲۵۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۰.۵ درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۹.۵ سنت کاهش به ۱۸.۱۵ دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت کاهش ۰.۵ درصدی را ثبت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.

پیتر هاگ تحلیلگر ارشد اقتصادی کیتکو در این باره تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که آمریکا در شرایط کنونی بخواهد حملات بیشتری را علیه سوریه انجام دهد ولی این حملات موجب تشدید تنش در روابط واشنگتن و مسکو خواهد شد و شاید هشدا ری برای سایر دشمنان آمریکا از جمله کره شمالی باشد.

نرخ بیکاری آمریکا نیز طی ماه مارس به ۴.۵ درصد رسیده است. کاهش نرخ بیکاری آمریکا به علت خروج تعداد زیادی از افراد جویای شغل از بازار کار بوده است. تقویت ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و نگرانی های سیاسی قرار خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها