محمدرضا-پورابراهیمی-کمیسیون-اقتصادی-مجلس.jpg

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رونق بورس کالا روی رشد شفافیت اقتصادی گفت:زمانی وضعیت انجام معاملات در بورس کالا مطلوب است که حجم مبادلات کالایی با حجم مبادلات از طریق ابزار مشتقه در حال تعادل باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد رضا پورابراهیمی در خصوص وضعیت معاملات در بورس کالا گفت:زمانی وضعیت انجام معاملات در بورس کالا مطلوب است که حجم مبادلات کالایی با حجم مبادلات از طریق ابزار مشتقه در حال تعادل باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجربه بیانگر این است زمانی که پیش بینی افزایش نوسانات طلا وجود دارد قراردادهای آتی در بورس کالا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:تغییرات قیمت کالاهای پایه ای مانند طلا به نرخ ارز ارتباط دارد بنابراین نوسانات ارزش پول ملی در برابر سایر ارزها روی معاملات آتی طلا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رونق بورس کالا روی رشد شفافیت اقتصادی موثر است، تصریح کرد:مبنای ارزیابی بورس کالا بر اساس میزان معاملات فیزیکی و معاملات از طریق ابزار مشتقه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می رسد به دلیل رکود در بازار حجم معاملات فیزیکی در بورس کاهش یافته و بخشی از فعالان اقتصادی به سمت استفاده از ابزار مشتقه مانند قراردادهای آتی رفته اند که معاملات بصورت واقعی صورت نمی گیرد بلکه فقط موضوع تعهدات مورد توجه قرار می گیرد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها