درحالی‌که قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا با افت شدیدی روبرو شده تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و تقویت ارزش دلار آمریکا بار دیگر موجب شده است تا تقاضا برای طلا با افت زیادی روبرو شود و این مساله در نهایت منجر به کاهش قیمت این فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش بهبود وضعیت بازار اشتغال آمریکا موجب شده تا گمانه‌های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده مطرح شود.

به اعتقاد تحلیلگران و استراتژیست‌های اقتصادی قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر سه عامل نوسانات ارزش دلار، نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اقتصادی چین و آمریکا قرار خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۰۱ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۰۹۴ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. شکسته شدن این سطح نیز می‌تواند قیمت طلا را تا ۱۰۸۲ دلار کاهش دهد.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۱۰۹ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا می‌تواند ابتدا تا ۱۱۱۶ دلار و سپس ۱۱۲۴ دلار افزایش یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها