فعالان بازار پتروشیمی پیش بینی می کنند با وجود افت دسته جمعی قیمت پایه محصولات پتروشیمی، نه تنها بر حجم خرید مصرف کنندگان افزوده نمی شود بلکه به احتمال فراوان امروز معاملات آرامی در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا رقم بخورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»مدیر کالایی کارگزاری پارسیان در این باره می گوید: بعد از اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی و روند کاهشی آن احتمال دارد تقاضا نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند، چرا که همیشه در مواقع نزول قیمت ها، معامله گران دست از خرید کشیده و در انتظار افت بیشتر قیمت ها صبر می کنند.

به گفته مهدی میر شاه محمدی، تجربه نشان داده است که پشت هر افت، ریزش قیمت مجددی وجود دارد و همین امر برای انتظار خریداران کافی است.

میر شاه محمدی افزود: کاهش قیمت پایه مواد پتروشیمی برای معاملات نیمه دوم خردادماه در شرایطی است که با توجه به افت نرخ ارز و قیمت جهانی مواد پتروشیمی، امکان افت بیشتر قیمت ها وجود دارد که این موضوع نیز تاثیر خود را بر حجم تقاضا خواهد گذاشت.

وی به شرایط مواد پلیمری و شیمیایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که شیمیایی ها کالای مصرفی محسوب می شود، کمتر دچار نوسان عرضه و تقاضا هستند ، اما پلیمری ها به عنوان کالای تجاری بیشتر تحت تاثیر نوسانات قرار می گیرد.

مدیر کالایی کارگزاری پارسیان در پایان به خرید اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران اشاره کرد وگفت: با توجه به فراهم بودن سازو کار خرید و فروش اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، فعالان بازار در انتظار دستور العمل اجرایی و آغاز همه جانبه این کار توسط پتروشیمی ها هستند؛ بدون شک در صورتی که حجم خریدهای اعتباری در بورس کالا افزایش یابد، واحدهای تولیدی با سهولت بیشتری مواد مورد نیازشان را از بورس تامین می کنند و این امر باعث رونق تولید می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها