بازار فولاد

انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد خام ایران در ماه مه ۲۰۱۷ (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه ) نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) ۸.۸ درصد داشته که از میانگین رشد پنج درصدی تولید دنیا، پیشی گرفته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» برپایه آمار انجمن جهانی فولاد درباره عملکرد کشورهای جهان در دوره پنج ماهه ۲۰۱۷ ( ۱۱ دی ۹۵ تا ۱۰ خرداد ۹۶ ) در زمینه تولید فولاد خام ، میزان تولید شمش فولاد خام ایران در ماه مه یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن بوده است.

برپایه این بررسی، عملکرد تولید فولاد خام ایران نسبت به رشد تولید تجمعی ۲۰۱۷ که رشد ۱۳.۱ درصدی است، اندکی کاهش نشان می دهد، اما رشد تولید فولاد خام ایران یکی از سریع ترین ها در سطح دنیا ارزیابی می شود.

ایران در افق ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام را در برنامه دارد که در پایان سال گذشته ظرفیت این بخش به بیش از ۲۷ میلیون تن رسید و انتظار می رود با برنامه ریزی لازم در دوره ۱۴۰۴ - ۱۳۹۶ به این مهم برسد.

برابر آمار انجمن جهانی فولاد، رشد تولید در ماه مه ۲ درصد بود، درعین حال رشد میانگین تولید جهانی در دوره پنج ماهه ۲۰۱۷ بالغ بر پنج درصد ثبت شده است.

همچنین رشد تولید چین به عنوان بزرگترین فولاد ساز جهان ۱.۸ درصد در ماه مه نسبت به ماه قبل ( آوریل ) بوده و در عین حال میزان رشد تولید پنج ماهه این کشور در مقایسه با پنج ماهه نخست ۲۰۱۶ به میزان ۴.۴ درصد گزارش شد.واقعیت اینکه چین با تولید ۸۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ رتبه نخست را در بین ۶۷ کشور مورد بررسی و تولید کننده عمده فولاد، به خود اختصاص داد.

ایران در سال گذشته با تولید نزدیک به ۱۸.۵ میلیون تن شمش فولاد خام ،خود را به عنوان چهاردهمین فولاد ساز جهان معرفی کرد .

براساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، ترکیه رقیب منطقه ای ایران نیز در ماه گذشته میلادی (می) رشد تولید ۹.۷ درصدی داشت و پیش بینی شده، تداوم این رشد منجر به تقویت قیمت قراضه در بازارهای جهانی خواهد شد.

میزان تولید فولاد خام در سال ۱۳۹۱ پیش از شروع به کار دولت یازدهم رقم ۱۴ میلیون و ۳۶۱ هزار تن بود و در سال ۱۳۹۲ به ۱۵ میلیون و ۶۲۷ هزار تن رسید و برای سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۸ میلیون و ۴۶۶ هزار تن اعلام شد .

سال گذشته میزان صادرات فولاد خام ایران بیش از ۵.۵ میلیون تن شد و در مجموع ارزش صادرات معدن وصنایع معدنی به ۶.۵ میلیارد دلار رسید که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۰ و حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

میزان صادرات زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی در سال گذشته ۶ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۹۷ تن اعلام شد که به ارزش ۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تن بود.همچنین در مدت ۲ ماهه ۹۶ میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی نسبت به دوره مشابه سل گذشته رشد ۴۳ درصدی را نشان داد.

تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع ۶ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند، درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، چهار میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۷۹ تن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها