طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر به کانال ۱۲۰۰ دلاری بازگشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در بازارهای جهانی که در پی حملات تروریستی اسپانیا با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود، در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه در ابتدا در واکنش به حملات تروریستی اسپانیا به بالاترین سطح خود در ۹ ماه اخیر رسید و توانست سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند ولی در پایان مبادلات روز گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شد.

قیمت طلا که در ابتدا به بیش از ۱۳۰۱ دلار رسیده بود در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از ۱۲۸۷ دلار رسیده است. ادامه تنش ها و نگرانی های سیاسی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استیو بانون مشاور ارشد کاخ سفید در امور استراتژی را از کار برکنار کرد.

نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت ترامپ به دستیاران ارشد خود اعلام کرده وی تصمیم گرفته است بانون را از سمت خود برکنار کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور و مقامات ارشد کاخ سفید در حال رایزنی درباره زمان و چگونگی برکناری بانون بوده اند.

در پی حملات تروریستی اسپانیا و نگرانی های سیاسی در آمریکا، شاخص سهام در بازارهای بین المللی به همراه ارزش دلار با کاهش روبرو شده است.

دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تا دو شورای مشورتی کاخ سفید را منحل کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که تعدادی از مدیران ارشد شرکت های بزرگ آمریکایی در اعتراض به اظهارات ترامپ در واکنش به اتفاقات خشونت آمیز در شارلوتزویل از این شوراها استعفا کرده بودند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا به خصوص وضعیت نرخ تورم ، گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده است.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز بر این باور است که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۲۹۱ دلار خواهد بود و سطح حمایتی طلا نیز ۱۲۷۱ دلار است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها