در بازار جهانی درحالی‌که ارزش دلار پس از ناتوانی یونان در بازپرداخت قسط وام خود به صندوق بین‌المللی پول بالا رفته، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم ۴ هفته اخیر در نوسان بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازار جهانی امروز در محدوده ۱۱۶۸دلار دادوستد می‌شود.

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد كاهش حجم خريد طلا در ابتدای ماه جاری (جولای) نيز بر روند نزولی قيمت طلا تاثير گذاشته است.

طلا معمولا در هنگامه بروز وضعیت‌های مبهم اقتصادی و سیاسی به عنوان یک سرمایه‌گذاری جانشین مطرح می‌شود، اما با توجه به اینکه تجار خود را برای افزایش نرخ بهره در آمریکا آماده می‌کنند، وضعیت یونان نتوانسته موجب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا شود.

از بازار سکه نقدی چه خبر؟

بهای سکه نقدی نیز امروز پنج‌شنبه در بازار تهران علیرغم افت قیمت دلار آزاد باثبات نسبی روبرو شد. به طوری که سکه در بازار تهران امروز (پنجشنبه ۱۱ تیرماه) تقریباً ثابت مانده است که بهای دلار آزاد کاهش‌یافته و قیمت طلا در بازار جهانی تغییر چندانی مواجه نشده است.

بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای ۹۰۳ هزار تومان به فروش رسید.همچنین قیمت هر قطعه نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب ۴۵۸، ۲۵۹ و ۱۶۹ هزار تومان معامله شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها