متاسفانه ناهماهنگی در تولید برخی از محصولات پتروشیمی سبب شده تا تعداد محدودی از کالاها مانند پلی اتیلن سبک فیلم 0075 و 020 با افزایش قیمت روبه رو باشند.

فرهاد احمدی، مدیر بخش پلاستیک شرکت پارسان پلیمر در گفت و گو با «پایگاه خبری بورس کالای ایران» با بیان این مطلب گفت: احتمال می رود بازار محصولات پلاستیک نسبت به سال گذشته با رونق بیشتری روبه رو باشد و وارد فاز جدیدی شود؛ به طوریکه اکنون شاهد تحریک تقاضا در این بازار هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر پلی اتیلن سبک فیلم در بازار داخل با افزایش قیمت روبه رو است، خاطر نشان کرد: متاسفانه ناهماهنگی در تولید برخی از محصولات پتروشیمی سبب شده تا تعداد محدودی از کالاها مانند پلی اتیلن سبک فیلم 0075 و 020 با افزایش قیمت روبه رو باشند. از سوی دیگر برخی از محصولات نیز مانند پلی اتیلن های سنگین بادی با بازاری اشباع روبه رو هستند و این موضوع نشان می دهد که مجتمع های پتروشیمی برای تولید کالا با یکدیگر هماهنگ نیستند.

مدیر بخش پلاستیک شرکت پارسان پلیمر در ادامه تاکید کرد: پلی اتیلن های سبک فیلم در این فصل با افزایش تقاضا روبه رو هستند و مصرف بالایی دارند، از این رو نیاز به هماهنگی تولید و جایگزینی گریدهای مشابه وارداتی در شرایط حساس دارند، از این رو پیش از اورهال مجتمع های پتروشیمی باید هماهنگی های لازم برای واردات گریدهای خاص و پر مصرف انجام شود تا شاهد افزایش قیمت این کالاها در بازار داخل نباشیم.

فرهاد احمدی در پایان یادآور شد: عدم هماهنگی در تولید محصولات پتروشیمی و همچنین عدم واردات برخی از کالاهای مشابه، به تولیدکنندگان واقعی ضررهای جبران ناپذیری را وارد می کند، از این رو برنامه ریزی برای زمان اورهال مجتمع های پتروشیمی ضروری به نظر می رسد؛ چرا که اکثر تولیدکنندگان با عدم اعلام اورهال مجتمع های پتروشیمی غافلگیر شده و دیگر قادر به اجرای تعهدات خود نیستند، برخی از آنها هم مجبور می شوند مواد اولیه خود را از بازار آزاد با قیمت های بسیار بالا تهیه کنند واز این رو با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها