هفته گذشته تقاضای بالایی برای پلی‌اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر و پلی‌اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ پتروشیمی بندر امام ثبت شد و این کالاها با سقف رقابت توسط معامله گران خریداری شدند.

عرضه هزار تنی پلی‌اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ بندر امام در سه‌شنبه اخیر ۱۳ هزار و ۳۵۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۴۸۰ تومان بود که با قیمت ۴ هزار و ۹۲۸ تومان توسط معامله گران خریداری شد.

همچنین پلی‌اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر طی مدت مذکور ۵۰۶ تن عرضه داشت که با تقاضای ۷ هزار و ۶۷۸ تنی روبه رو شد. قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۶۵۳ تومان بود که با قیمت ۵ هزار و ۱۱۹ تومان توسط کارگزاران خریداری شد.

جواد موسوی، مدیر کالایی اطمینان سهم دراین‌باره می‌گوید: عطش معامله گران برای خرید پلی‌اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر و پلی‌اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ پتروشیمی بندر امام سبب شد تا مابقی کالاها از اقبال کمتری برخوردار بودند. کاهش عرضه‌های پلی‌اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر و پلی‌اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ بندر امام در هفته‌های گذشته و کمبود این کالاها در بازار داخل از دلایل استقبال معامله گران از این کالاها است.

به گفته مدیر کالایی کارگزاری اطمینان سهم، در فصل مصرف پلی‌اتیلن سبک خطی ۲۰۹ قرار نداریم و بیشتر معامله گران متاثر از اتفاقات رخ داده برای پتروشیمی امیرکبیر و در غیاب عرضه‌های زیاد این مجتمع خواهان این کالا هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازار محصولات پتروشیمی در حال حاضر با رونق همراه نیست و تنها برخی از گریدها با رقابت از سوی معامله گران خریداری می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها