بورس فلزات لندن علی رغم وجود برخی اعتراض های شدید، دیروز (جمعه) طرح هایی را به منظور گسترش میزان دسترسی به سیستم معاملات الکترونیکی تایید و اعلام کرد که این طرح ها به آرامی شیوه هایی را قیمت های نهایی بدست می آیند را تغییر می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، بورس فلزات لندن در ماه می طرح مشاوره ای را در خصوص افزایش نقدینگی از طریق ایجاد دسترسی مستقیم اعضای جدید از قبیل سفته بازان امریکایی به پلتفرم معاملات LMEselect راه اندازی کرد.

این تغییرات ممکن است راهی ساده تر را پیش روی بورس فلزات لندن جهت انجام معامله با بازارسازان به منظور تضمین نقدینگی جهت قراردادهای آتی میلگرد فولادی جدید و ضایعات فلزی با سررسید ۲۳ نوامبر قرار دهد.

براساس اعلام بورس فلزات لندن، در تاریخ ۱۰ آگوست وقتی مقررات جدید عملیاتی شود، رفته رفته کلیه اعضای گروه های معاملاتی نیز مجاز به انجام معامله بر روی پلتفرم LMEselect خواهند بود.

بورس فلزات لندن معامله گران اختصاصی خارج از کشور را که علاقه مند با بازارساز شدن در حوزه قراردادهای جدید هستند به منظور فعالیت بیشتر در این بورس هدف قرار داده است.

متیو چمبرلین، مدیر توسعه بازار بورس فلزات لندن در مصاحبه با رویترز گفت: " به عنوان مثال فروشگاه های پراپ (prop shops) در شیکاگو نمونه مناسبی هستند. آنها علاقه بسیاری به بازارهای ما دارند و ما اطمینان داریم که آنها در صورت داشتن دسترسی مستقیم به پلتفرم LMEselect معاملات بیشتری را پوشش خواهند داد. "

برخی از اعضاء در پاسخ به طرح مشاوره ای گفتند رقیق کردن (پایین آوردن سطح) استانداردهای معاملات می تواند به شهرت بورس فلزات لندن صدمه وارد آورد؛ ولی این بورس این نظرات و سایر گله مندی ها را مردود دانسته است. به گفته یکی از تحلیلگران: " دیدگاه بورس فلزات لندن این است که رقابت ایجاد شده توسط تغییرات جدید، نهایتا منجر به بهبود نقدینگی این بورس خواهد شد."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها