طلا

رئیس موسسه "کرنراستون ماکرو" بر این باور است که علی رغم افت محسوس قیمت طلا در هفته گذشته، این فلز گرانبها در آستانه یک جهش قیمتی بزرگ قرار دارد.

به گزارش «کالاخبر»؛ به گزارش سی ان بی سی، کارتر ورث رئیس موسسه "کرنراستون ماکرو" در سخنانی تاکید کرد: طلا معمولا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تورم استفاده می شود ولی به نظر من هیچ رابطه معتبری بین این دو وجود ندار

بر اساس این گزارش وی افزود: من نسبت به نقش طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تردید دارم ولی این مساله برای من روشن شده است که هیچ رابطه معناداری بین نرخ بهره و قیمت طلا وجود ندارد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: می دانیم که از دسامبر که نرخ بهره اور اق قرضه آمریکا از ۲.۳۵ به بیش از ۲.۹۵ درصد رسیده است، قیمت طلا نیز ۱۰ درصد رشد داشته است. نمودارهایی که روند تحولات قیمت طلا در ۱۰ سال اخیر را تحلیل می کند، نشان می دهد که این فلز گرانبها در آستانه یک جهش قیمتی قرار دارد.

ورث اظهار داشت: بررسی تکنیکال نمودارهای قیمت طلا نشان می دهد که در شرایط کنونی در سرآغاز یک حرکت مهم برای قیمت طلا قرار داریم. پیش بینی من این است که قیمت طلا تا پایان امسال به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها