بازارهای جهانی

تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران ارشد نشان می دهد که رشد اقتصادی جهان امسال به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۰ خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر»، بیش از ۵۰۰ اقتصاددان و تحلیلگر در نظرسنجی جدید شرکت کرده اند و به سئوالات مختلفی درباره اوضاع اقتصادی و تجاری جهان پاسخ داده اند. تحلیلگران معتقدند که سیاست های حمایتی در عرصع تجارت و تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی داشته باشد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند رشد اقتصادی جهان را که پس از اجرای سیاست های محرک مالی و پولی طی سال های اخیر به دست آمده، از بین ببرد. این بزرگترین نگرانی کارشناسان اقتصادی و استراتژیست های بین المللی بوده است.

در این نظرسنجی بیش از سه چهارم ۲۵۰ کارشناس اقتصادی اعلام کردند که نگران تاثیر منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی هستند.برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که خطر یک جنگ تجاری قریب الوقوع بسیار محدود و ناچیز است ولی اعمال سیاست های حمایتی می تواند تهدیدی بزرگ برای رشد اقتصادی جهان باشد.

پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان امسال به ۳.۸ درصد برسد که این رقم بالاترین نرخ رشد از سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود. رشد اقتصادی جهان در این سال به ۴.۳ درصد رسیده است.

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان امسال به ۳.۹ درصد خواهد  رسید.

برخی تحلیلگران بر این باورند که محدودیت های تجاری آمریکا و چین تاثیر ناچیزی بر کل تجارت جهانی خواهد داشت ولی تشدید تنش ها می تواند به ضرر بازارهای مالی تمام شود.۹۰ درصد از ۲۳۰ کارشناس اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی هشدار داده اند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین به ضرر کلیه اقتصادهای جهان خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی یکی از مهمترین چالش های بانک های مرکزی جهان طی ماه های آینده مقابله همزمان با افزایش نرخ بیکاری و نرخ تورم است.

فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس برای ششمین بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال ۳ بار دیگر بهره را افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا نیز احتمالا برنامه خرید اوراق قرضه را تا پایان امسال متوقف خواهد کرد و نرخ بهره را در سه ماه دوم ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد.

بانک مرکزی انگلیس نیز احتمالا نرخ بهره را در نشست ماه می افزایش می دهد و کانادا نیز قصد دارد امسال نرخ بهره را ۲ بار افزایش دهد.

​منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها