نفت

‌وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: همه تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه متعهد هستند تا پایان سال ۲۰۱۸ محدودیت تولیدشان را حفظ کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، سهیل محمد المزروعی در حاشیه کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه در ابوظبی گفت: به طور کلی از نظر عوامل عرضه و تقاضا در بازار، ماموریت ما کامل نشده است. ما باید به تلاش ادامه دهیم تا شاهد ایجاد تعادل واقعی در بازار باشیم.

اوپک و شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان که در راس آنها روسیه قرار دارد، با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها از ژانویه سال ۲۰۱۷ کاهش تولید را به اجرا گذاشته‌اند و این توافق را تا دسامبر سال ۲۰۱۸ تمدید کرده‌اند با این‌همه قرار است در نشست اوپک در وین که ماه ژوئن برگزار می‌شود، سیاست محدودیت عرضه بازبینی شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا جمعه گذشته از اوپک برای بالا بردن قیمت نفت انتقاد کرد و گفت:قیمت‌های نفت به شکل غیرواقعی افزایش یافته اند و این قابل قبول نیست. اظهارات وی از سوی صادرکنندگان نفت متعدد عضو اوپک رد شد.

در تازه‌ترین اظهارنظر، خبرگزاری دولتی APS به نقل از عبدالمومن اولد کادور، مدیرعامل شرکت سوناطرک الجزایر نوشت: نفت در حال حاضر حدود ۷۵ دلار در هر بشکه است و کشورهای تولیدکننده معتقدند که قیمت مناسبی است.

کادور گفت: اگر قیمت‌ها در محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار بماند، این وضعیت برای هر دوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مثبت خواهد بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این قیمت به مدت طولانی حفظ شود تا به بهبود سرمایه گذاری در اکتشاف کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، الجزایر به درآمدهای انرژی که ۶۰ درصد از بودجه دولت و ۹۴ درصد از کل درآمدهای صادراتی را تشکیل می‌دهند به شدت متکی است. این کشور پروژه‌های زیرساخت متعدد و مخارج خود را از زمانی که قیمت نفت در اواسط سال ۲۰۱۴ ریزش کرد، کاهش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها