شیمیایی

مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از صادرات۱۸.۵ میلیارد دلاری محصولات شیمیایی و سلولزی در سال ۹۶ خبر داد .

به گزارش "کالاخبر" به نقل از شاتا، پروین نباتی گفت : طبق آمار گمرک ج.ا.ایران در زمینه صادرات با تحقق ۷۸ درصدی برنامه پیش بینی شده در سال ۹۶ مجموع صادرات مواد و محصولات پتروشیمی ، قیر ،مصنوعات پلاستیک،روغن موتور، صنعتی و پارافین ، رنگ ، رزین و چسب و سایر کالاهای شیمیایی و سلولزی حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

وی اضافه کرد : عمده صادرات این کالاها در سال ۹۶ به کشورهای چین، امارات متحده عربی ، هند ، عراق ، افغانستان، ترکیه ، پاکستان و اندونزی بوده که سهم کشورهای یاد شده از ارزش صادرات کالاهای شیمیایی و سلولزی ۸۵ درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به آمار تولید کالاهای شیمیایی و سلولزی افزود : در سال گذشته لاستیک خودرو ۲۳۸ هزار تن تولید شد که در مقایسه با سال قبل ۵.۶ درصد افزایش داشته است .

وی ادامه داد : تولید انواع کاغذ با تولید ۷۶۷ هزارو ۲۰۲ تن ۳۲.۸ درصد افزایش ، کارتن با ۴۹۳ هزار و ۷۴ تن ۲۲.۸ درصد افزایش و نئوپان با ۷۹۲ هزار و ۹۵۳ متر مکعب حدود ۱۷.۷ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است .

به گفته وی کاهش تولید نئوپان تغییر سلیقه مصرف کنندگان از نئوپان به ام. دی. اف بوده است.

نباتی همچنین افزود : تخته فیبر و MDF با تولید یک میلیون و ۲۱۷ هزارو ۱۶۹ متر مکعب حدود ۳۶.۱ درصد افزایش ، سموم دفع آفات نباتی با ۳۶ هزارو ۶۱۰ تن تولید در سال ۹۷ حدود ۱۲.۳ درصد افزایش ، ‌روغن موتور و صنعتی تصفیه اول با ۴۸۷ هزارو ۷۴۰ تن تولید ۷.۳ درصد افزایش داشته است .

به گفته مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت دوده با ۱۲۷ هزارو ۷۸۶ تن ۲۴.۵ درصد افزایش و پتروشیمی با ۵۳ هزارو ۵۴۱ هزارتن تولید در سال ۹۷ حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها