صمدی اتاق بازرگانی بجنورد

یک فعال بازار زعفران گفت: زمانی که کالا در بورس عرضه شود به دلیل افزایش مشتریان جهت تقاضا، تولیدکنندگان را مجاب به افزایش کیفیت کالاهای خود می کنند و همین امر سبب افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل با نرخ مناسب در کشور خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»، محمد صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص وضعیت بازار زعفران گفت: با توجه به اینکه زعفران در بورس کالا به تناسب قیمتی رسیده است بنابراین باید به طور حتم این محصول در بورس به طور گسترده عرضه و معامله شود تا خریداران و تولیدکنندگان واقعی بتوانند به دلیل اطمینان موجود در بورس به معاملات خود بپردازند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین با توجه به شفافیتی که در قیمت و معاملات بورس کالا وجود دارد فعالان بازار شاهد کمرنگ شدن فعالیت واسطه گرانی هستند که هر ساله با سوءاستفاده از بازار باعث متضرر شدن آن‌ها در معاملات بازار می شدند.

این فعال بازار زعفران اظهار کرد: با توجه به اینکه بورس کالا فعالیت خود را همراه با قانون، استاندارد و شفافیت پیش می‌برد بنابراین بهترین گزینه برای کنترل بازار جهت جلوگیری از سواستفاده گری‌ها و کاهش کاذب قیمت است.

 رییس اتاق بازرگانی بجنورد تاکید کرد: تا امروز از ظرفیت‌های بورس در بخش کشاورزی بهره زیادی گرفته نشده است، اما اکنون که روند معاملات در بازار به دلیل نوسانات نرخ ارز با چنین آشفتگی هایی همراه شده است، مزایای بورس بیشتر نمایان شده است و در واقع می‌توان از تهدیدهای امروز اقتصادی به عنوان یک فرصت بزرگ برای حضور در بورس کالا استفاده کرد.

صمدی به عرضه کلیه کالاهای تولیدی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: زمانی که تولیدکنندگان متوجه نظم بازار به دلیل کمک‌های بورس کالا می شوند به طور حتم خود تصمیم به عرضه کالاهای تولیدیشان در بورس کالا خواهند گرفت و این امر رفته رفته منجر به پررنگ‌تر شدن نقش بورس کالا در بازار خواهد شد.

وی به نقش بورس در افزایش کیفیت کالاهای تولیدی را اینگونه بیان کرد: مسلما زمانی که کالا در بورس عرضه شود به دلیل افزایش مشتریان جهت تقاضا، تولیدکنندگان را مجاب به افزایش کیفیت کالاهای خود می کنند و همین امر باعث می شود تا با گذر زمان شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل با نرخ مناسب در کشور باشیم و متقاضیان هم تشویق به خرید کالا از یک کانال متناسب خواهند شد.

این فعال بازار زعفران باتاکید بر عملکرد موفقیت آمیز بورس کالا خاطر نشان کرد: با توجه به موفقیتی که در عملکرد بورس کالا شاهد بودیم تمایل بسیار زیادی جهت راه اندازی این بورس در شهر بجنورد داریم به همین دلیل تاکنون ضمن پیگیری اقدامات اولیه جلسات زیادی را در این خصوص برگزار کردیم تا بتوان از طریق راه اندازی بورس علاوه بر انجام معاملات کلیه کالاها در این بورس به وضعیت بازار نظم ببخشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها