• ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 20456
قراضه

نگاهی به عملکرد بازارهای قراضه نشان می دهد که بازارهای قراضه ترکیه از سکوت خارج شده و افت تقاضا موجب شده است تا قیمت قراضه وارداتی در اغلب کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا ارزان تر شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، یک معامله قراضه اروپا سکوت بازار قراضه ترکیه را شکست و موجب ارزان تر شدن قیمت ها شد. آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ خلوص ۲۰-۸۰ حدود ۴ دلار افت داشته ۳۲۶.۵۰ دلار هر تن سی اف آر شد. مدتی بازار در سکوت بود و این معامله روند بازار را روشن تر کرد. بدین ترتیب متوسط قیمت قراضه سنگین آمریکا باید ۳۳۰ دلار باشد ولی فعالان بازار تردید دارند عرضه کنندگان آمریکایی در این قیمت معامله کنند.

مجموع ۳۰ هزار تن قراضه سنگین ۲۵-۷۵  و قراضه بوشلینگ حوزه بنلوکس در متوسط قیمت ۳۲۵ دلار هر تن سی اف آر نهایی شده است.

نگاهی به بازار قراضه جنوب شرق آسیا

از سوی دیگر افت تقاضا موجب شده قیمت قراضه وارداتی در اغلب کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا ارزان تر شود. افت قیمت های شدید اخیر بازار فولاد چین موجب شده تا قیمت فولاد در بازارهای آسیایی نیز نزولی شود و بر بازار قراضه اثر منفی گذاشته است. از طرفی در بازار ژاپن هم قراضه نزولی است.

قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۳۲۵ تا ۳۲۷ دلار هر تن سی اف آر است که تا ۵ دلار افت قیمت را تجربه کرده است.همچنین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ وارداتی از امریکا ۳۰۰ تا ۳۰۱ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا ثبت شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها