محمود بهمنی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای تجارت با هر کشوری از جمله عراق نیازمند ایجاد شفافیت و تعیین قیمت واقعی برای کالاهای مختلف هستیم و با توجه به ظرفیت هایی که در بورس کالا وجود دارد می توان از این مسیر برای توسعه تجارت خارجی و داخلی بهره برد.

محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص امکان استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران برای توسعه مناسبات تجاری با کشور عراق گفت: تجارت با عراق و هر کشور دیگری نیازمند ایجاد شفافیت در قیمت ها و حذف واسطه ها است که این مهم را می توان از مسیر بورس کالا انجام داد.
وی تاکید کرد: روندهای غیرشفاف و واسطه های غیر ضروری یکی از اصلی ترین معضلات بازارهای کالایی به شمار می روند؛ اما زمانیکه به سمت استفاده از سازوکار بورس کالا می رویم، واسطه ها دیگر نقشی در تعیین قیمت ها ندارند و این تولیدکننده و مصرف کننده و به عبارت دیگر عرضه و تقاضا است که قیمت ها را کشف می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بهترین روش کشف قیمت کالاها در بورس کالا صورت می گیرد، افزود: با توجه به اینکه بورس کالا دارای ابزارهای مختلف مالی است، تجار و سرمایه گذاران می توانند با استفاده از ظرفیت های این بورس با قیمت های واقعی معاملات کالاهای موردنظر خود را انجام دهند.
وی اظهار داشت: بورس یک ساختار نظام‌مند است؛ به بیانی دیگر هر کسی که معاملات خود را از طریق بورس انجام دهد با یک سازوکارشفاف مواجه می‌شود که در آن واسطه‌ای وجود ندارد.
بهمنی تاکید کرد: با کمک بورس کالا می توان قیمت واقعی کالاهای قابل معامله در این بازار را استخراج و شفافیت مالی را در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها