محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»، بررسی صادرات، واردات، تولید و مصرف انواع محصولات داخلی تا پایان پاییز امسال نشان می دهد که بازار فولاد کشور در وضعیت متعادلی قرار دارد.

براساس آمارهای ارایه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد در ۹ ماهه سال جاری تولید محصولات فولادی در کشور به ۱۵ میلیون و ۹۲۸ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

همچنین درحالی که صادرات محصولات فولادی ۱۰۰ درصد رشد داشته است، در بخش واردات با کاهش ۵۶ درصدی روبرو هستیم. در ۹ ماهه امسال ۷۳۰ هزار تن محصول فولادی وارد کشور شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۶۵۹ هزار تن بوده است.

طبق این گزارش میزان صادرات محصولات فولادی نیز تا پایان پاییز امسال به ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تن رسیده است که مقایسه آن با صادرات یک میلیون و ۷۵ هزار تنی سال گذشته حکایت از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات دارد.

همچنین بررسی آمارها نشان می دهد که در بخش مصرف ظاهری نیز با ۵ درصد افت مواجه شده ایم که به اعتقاد کارشناسان رکود برخی از فعالیت های اقتصادی همچون صنعت خودرو و ساخت و ساز مهمترین دلایل آن بوده است. با این حال در ۹ ماهه سال جاری ۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور مصرف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها