یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس ارز یک ابزار منسجم و تشکل یافته است که با برخورداری از شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی می تواند قیمت بازاری مشخصی از ارز را ردیابی کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»به نقل از ایرنا، علی رحمانی گفت: البته بورس ارز قادر نیست مسئله کمبود ارز یا کاهش عرضه ناشی از آن را حل کند بلکه کمک می کند که میزان تقاضاها و حجم معاملات که از کارکردهای اصلی بورس است، تعیین و با یک شفافیت اطلاعاتی مشکلات و خلاهای موجود چک شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر بانک مرکزی، ارز را تک نرخی کرده و قیمت ارز در بازار را در حد شناور بودن مدیریت کند، بورس ارز نیز به درستی عملیاتی شده که در آن صورت می توان به استفاده از خدمات این بازار امیدوارتر بود.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور که ریشه در مساله ارز دارند، در درازمدت و میان مدت با تشکیل بورس ارز قابل حل نیستند، افزود: بورس ارز با کمک بانک مرکزی، سیستم بانکی و صرافی ها می تواند به تحقق اهداف اصلی راه اندازی این بازار در اقتصاد ایران کمک کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: با توجه به باز شدن فضای بورس و استقبالی که سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه دارند، بورس ارز کمک می کند که سرمایه گذاران خارجی چشم انداز مثبتی نسبت به آینده نرخ ارز داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها