• ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 24415
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود، اما به دلیل بالا گرفتن تنش های تجاری میان آمریکا و چین رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه قبل تغییر ناچیزی داشت.قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه قبل ثابت بود.

به گفته تحلیلگران، هرچند عوامل بنیادین بازار نفت افزایشی است، اما جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر بازار نفت سایه افکنده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: یک جنگ تجاری تمام عیار تبعات ادامه داری بر رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت و تقاضا برای انرژی را به شدت محدود خواهد ساخت. اختلالات ایجاد شده در عرضه نفت بازار را به توازن رسانده، اما کاهش تقاضا و افزایش تولید نفت آمریکا ممکن مجدد بازار را متلاطم کند.

چین ضمن رد هشدار دونالد ترامپ اعلام کرده که تعرفه های تلافی جویانه ای را علیه مجموعه ای از کالاهای آمریکایی شامل سبزیجات یخ زده و ال ان جی اعمال می کند.

همچنین پس از آنکه عربستان اعلام کرد که ۲ نفتکش این کشور به همراه چند نفتکش دیگر اماراتی در آبهای دریای عمان هدف حمله قرار گرفته اند، توجه تحلیلگران معطوف منطقه خاورمیانه شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که تنش ها بین ایران و آمریکا به شدت بالا گرفته است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده که اطمینان دارد عرضه نفت به میزان کافی در بازارهای جهانی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها