• ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر: 24632
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۹۶ سنت معادل ۱.۳ درصد درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه اعلام شد که احتمالا اوپک کاهش تولید خود را ادامه خواهد داد، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی چند هفته گذشته رسید. ادامه تنش ها در خاورمیانه نیز در رشد قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۹۶ سنت معادل ۱.۳ درصد درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز به بالاترین رقم از اول ماه می یعنی ۶۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، اعضای اوپک و متحدانش روی کاهش «آرام» ذخایر نفت خام اتفاق نظر دارند، اما وی همچنان در قبال نیازهای بازار خود را پاسخگو می داند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امرات هم پیشتر گفته بود تولید کنندگان قادر به پرکردن هر گونه شکاف ایجاد شده در بازار هستند و تعدیل کاهش تولید تصمیم درستی نیست.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته توئیت تهدید آمیزی علیه ایران منتشر کرد. جنگ لفظی بین تهران و واشنگتن در حالی ادامه دارد که هفته گذشته حوثی های یمن حملاتی را علیه ایستگاه های پمپاژ نفت عربستان انجام دادند و روز یکشنبه یک راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد منفجر شد.

گرگ مک کینا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت:عربستان و امارات پیشنهادات در مورد افزایش تولید را رد کرده اند و ترامپ هم اظهارات تهدید آمیزی علیه ایران بر زبان آورده است. همه اینها در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت نفت می شود.

الفالح در یک کنفرانس خبری پس از دیدار اوپک و سایر تولید کنندگان اظهار داشت :در نیمه دوم سال، ترجیح ما حفظ روند مدیریت تولید برای پایین آوردن تدریجی و آرام ذخایر نفت است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفت افزایش تولید در نشست اخیر مورد بحث قرار گرفت و اینکه وضعیت عرضه نفت برخی کشورها به ویژه کشورهای تحت تحریم در طی یک ماه آینده روشن تر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها