فولاد

علی رغم جنگ تجاری موجودی بین آمریکا و چین که نگرانی ها را در مورد کاهش سرعت رشد تقاضای فولاد شدت بخشیده، چین رکوردهای جدید تولید فولاد را ثبت می کند. انجمن آهن و فولاد چین نیز اخیرا هشدار داده امسال کشور چین با خطر افزایش تولید روبرو می شود و از کارخانه ها خواسته تولیدشان را منطقی بالا ببرند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، طی سه سال گذشته چین در راستای برنامه اصلاحات خود ۱۵۰ میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد فرسوده را متوقف کرده ولی بخشی از آن توسط کارخانه های بزرگ و خطوط تولید مدرن و کارآمد آن ها جبران شده است که آلایندگی کمتری دارند.

چین در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی ۳۱۴.۹۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که ۱۰.۱ درصد رشد سالانه داشته و ۵۳ درصد تولید جهانی فولاد را در بر داشته است. تقاضای مطلوب بخش ساخت و ساز و حاشیه سود مناسب کارخانه ها را به افزیش تولید تشویق کرد. از آنجایی که هدف از پیش تعیین شده کاهش ظرفیت تولید تامین شده و اقدامات پیشگیرانه مقابله با آلودگی محیط زیست ضعیف تر از انتظارات بوده است، برای دولت چین دشوار است که با اقدامات قانونی و بازدارنده جلوی رشد بیش از حد تولید فولاد را بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها