روی

شمش روی در یک ماه منتهی به هفته پایانی جولای ۲۰۱۹، در بازارهای بزرگ دنیا با کاهش قیمت درعین کاهش موجودی روبه‌رو بود. همچنان تاثیرات کاهش رشد اقتصادی دنیا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در بازار کامودیتی‌هاست و تجار انتظار بهبود بازار را ندارند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، طی یک ماه اخیر شمش روی در بازارهای بزرگ جهانی با عدم استقبال روبرو شده است.روند موجودی و قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن و بورس شانگهای طی یک ماه منتهی به ۲۶ ژولای نشان می دهد که در هفته پایانی معاملات ماه ژوئن موجودی شمش روی در بازار بورس فلزات لندن ابتدا افزایش و سپس وارد فاز کاهشی شد؛ اما در نهایت در این هفته موجودی این فلز در بازار بورس فلزات لندن ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرد. در همین زمان موجودی شمش روی در بازار بورس شانگهای از ۴۵ هزار و ۵۴۷ تن با ۱۶.۷ درصد کاهش به ۳۷ هزار و ۹۸۹ رسید. روند تغییر مجموع موجودی در این ۲ بازار نشان می دهد که مجموع موجودی شمش روی در ۲ بازار بورسی فلزات لندن و شانگهای کاهش ۴.۳ درصدی داشت.

روند قیمتی شمش در ۲ بازار بورس فلزات لندن و بورس شانگهای نیز حاکی از آن است که در ابتدای این هفته قیمت این فلز در هر دو بازار روند افزایشی داشت؛ اما در ادامه وارد فاز کاهشی شد. درواقع کاهش موجودی این فلز نتوانست عاملی در جهت رشد قیمت آن باشد. برخلاف روند موجودی، تغییر شاخص دلار آمریکا مساعد برای بالا بردن قیمت این فلز نبود. نرخ شاخص دلار آمریکا در این هفته روند افزایشی با سرعت بسیار اندکی را طی کرد و از ۹۵.۵ در روز ۲۴ ژوئن به ۹۵.۷ در روز ۲۸ ژوئن رسید.

در ماه جولای، مجموع موجودی شمش روی در بازارهای بورس فلزات لندن و شانگهای روند کاهشی داشت. اما این کاهش موجودی نتوانست تاثیر مثبتی بر روند قیمت روی بگذارد. در ۲ هفته اول معاملات یعنی تا روز ۱۲ جولای، قیمت شمش روی در بازار بورس فلزات لندن کاهش ۴.۷ درصدی و قیمت در بورس شانگهای کاهش ۵.۴ درصدی داشت. افزایش شاخص دلار آمریکا تاثیرگذارترین عامل این کاهش قیمت بود. شاخص دلار آمریکا در ۱۰ روز ابتدایی ماه ژولای روند نسبتا افزایش داشت به‌گونه‌ای که از ۹۶.۴ در روز اول ژولای به ۹۷.۱ در روز دهم این ماه رسید. این افزایش شاخص سبب تضعیف انواع کامودیتی‌ها در بازار شد.

از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ جولای شاخص دلار آمریکا وارد فاز کاهشی شد و به ۹۶.۴ در روز پانزدهم این ماه رسید؛ اما این روند کاهشی ادامه‌دار نبود و در روز ۱۶ و ۱۷ جولای مجدد این شاخص از مرز ۹۷ عبور کرد. در روز ۱۸ و ۱۹ جولای بازار جهانی شاهد کاهش شاخص دلار آمریکا بود به گونه‌ای که در روز شانزدهم این ماه به ۹۶.۴ رسید. همین کاهش اندکی به رشد قیمتی انواع کامودیتی‌ها کمک کرد. اما در روزهای بعد شاخص دلار آمریکا وارد فاز افزایشی شد و تا روز ۲۶ ام جولای به ۹۷.۷ رسید و همین امر نیز مانع ادامه یافتن رشد اندک قیمتی فلز روی در بازارهای جهانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها