مرتضی بانک

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه در ۶ سال عمر دولت‌ صادرات انجام شده است.

به گزارش «کالاخبر»، مرتضی بانک درباره ضرورت ایجاد توازن در صادرات و واردات از مناطق آزاد، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و به ویژه مقام معظم رهبری برای افزایش تولید و صادرات، سیاست‌های مختلفی توسط مناطق آزاد و ویژه اجرا شده است.  

وی ادامه داد: رویکرد جدی را در همه مناطق آزاد به مدیران عامل و فعالان اقتصادی در حوزه افزایش تولید، کاهش موانع تولید و ایجاد امکانات مناسب برای تولید و صادرات ابلاغ و فراهم کردیم.

بانک افزود: دیدگاه مثبتی در میان فعالان اقتصادی و مدیران به وجود آمده و در همین چارچوب سامانه مبادلات اعتباری را برای سهولت تولید، راه اندازی کردیم؛ هر قدر تولید داخلی افزایش یابد امکان صادرات بهتر فراهم می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: ایجاد اعتبارسنجی سرمایه گذاران را فراهم کردیم تا بتوانند با سهولت با بانک‌ها ارتباط برقرار و نقدینگی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برآیند خوبی را در تولیدات و صادرات داشتیم، گفت: در چارچوب راهبردهای مقام معظم رهبری بخش زیادی از واردکنندگان ما به سمت تولیدکننده گرایش پیدا کردند و واحدهای زیادی به این شکل در حال فعالیت هستند.

بانک با اشاره به اینکه ۱۵ کشور همسایه داریم، افزود: از مرزهای افغانستان به ویژه چابهار برنامه‌های مختلفی را برای همکاری و صادرات و مبادله بازرگانی و صنعتی داریم.

وی خاطر نشان کرد: با ارتباطات زیاد و مستمر با مقامات عراق و ترکیه توانستیم ساماندهی مناسبی را در مرزهای این دو کشور انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها