5376.jpg

در این گزارش اونس جهانی طلا از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در تحلیل قبلی، به چند سناریو اشاره شد که درهفته منتهی به انتهای ماه می، سناریو کاهشی عملی گردید، این سناریو تا جایی ادامه یافت که به سطح ۱۲۰۶ برخورد کرد. و بر روی این سطح که حمایت قوی محسوب می شود نهایتا با قیمت ۱۲۱۲ در پایان بازار جهانی بسته شد.

سایه سنگین افزایش نرخ بهره آمریکا بر سر اونس طلا

بعد از انتشارمتن صورتجلسه نشست پیشین فدرال رزو که در آن احتمال افزایش نرخ بهره را در جلسه پانزدهم ژوئن با آمار های خوب اقتصادی محتمل دانسته بود، سرمایه گذاران با شدت بیشتری آمارهای اعلامی را مورد توجه قراردادند از ابتدای هفته سخنان آقای Bullard عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو سرمایه گذارن را تشویق به فروش هر چه بیشتر طلا کرد؛ چرا که دریافتند احتمال افزایش در جلسه آتی بیش از آن چیزی است که آنها تصورش را داشتند همین موضوع طلا را مجبور به ترک کانال ۱۲۵۰ دلاری کرد و به پایین فرستاد ، همزمان انتشار آمار خیره کننده فروش خانه های نو (۶۱۹۰۰۰ دستگاه در مقابل پیش بینی ۵۲۱۰۰۰ دستگاه ) و کاهش آمار مراجعین بیمه بیکاری ( ۲۶۸۰۰۰ مراجعه در مقابل ۲۷۸۰۰۰ مراجعه هفته قبلتر ) نویدی بر بهبود اشتغال آمریکابود تا اونس را تا میانه های کانال ۱۲۳۰ مجبور به عقب نشینی کند.

نوسانات روز جمعه در کانال ۱۲۲۰ در حالی ادامه داشت که با انتشار آمار تولید ناخالص آمریکا GDP هر چند که اندکی از پیش بینی ها کمتر بود، اما آنقدر خوب بود که نشان از رشد بزرگترین اقتصاد جهان بدهد و باعث افزایش شاخص دلار آمریکا و کاهش اونس گردید . درساعات پایانی روز جمعه دانشگاه هاروراد میزبان خانم ژانت یلن بود تا از تلاش های وی برای بهبود وضع اقتصادی تقدیر نماید و طبیعی بود که خانم یلن از بهبود و ثبات اشتغال و کنترل و کاهش ریسک ها و عدم تکرار بحران اقتصادی سخن بگوید و همین امر اونس را تا مرز ۱۲۰۶ دلار کاهش داد .

در هفته پیش رو هم آمار های بسیار مهمی اعلام می شود هرچند بازار های نیویورک و لندن در روز دوشنبه تعطیل هستند اما باز هم آقای Bullard سخنرانی دارد که می تواند توجه سرمایه گذاران را بخود جلب کند.

همچنین طی روز چهارشنبه هم شاخص خرید مدیران چین و شاخص خرید مدیران در آمریکا اعلام می شود تا نشان دهد که مدیران کارخانجات این دو کشور تا چه حد میزان اقتصاد کشورشان امید دارند ؟

روز پنج شنبه در تمام روز جلسه سران opec برگزار می گردد که تصمیمات نفتی می تواند بر قیمت فلز زرد تاثیرگذار باشد ، بعد از آن نرخ بهره اروپا و سخنرانی آقای دراگی رییس بانک مرکزی اروپا خواهد بود ، هر چند که بیشتر سرمایه گذاران انتظاری برای افزایش نرخ بهره ندارند و همین می تواند دلیلی برای افزایش شاخص دلار و مجدد کاهش قیمت اونس باشد مگر آنکه اقای دراگی در کنفرانس مطبوعاتی طرح و برنامه ای دیگر را در حمایت از یورو اعلام کند .

اندکی بعد از اعلام نرخ بهره اروپا امار بخش خصوصی اشتغال آمریکا ADP اعلام می شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و چنانچه این آمار خوب باشد فشار بی امان بر اونس ادامه خواهد یافت .

بنابراین سرمایه گذاران در تمام طول هفته اخبار مهم اروپا و آمریکا را رصد خواهند کرد ، اگر برآیند اخبار مبتنی برپشتیبانی از شاخص دلار باشد احتمال شکسته شدن حمایت ۱۲۰۰ دلاری و رفتن به یک پله پایین تر چندان دوراز ذهن نیست ، مگر آنکه سرمایه گذران در آمار تناقضی بیابند که ایشان را به حمایت اونس در کانال ۱۲۰۰ دلاری متقاعد کند .

این قیمت پایین ترین قیمت طلای جهانی طی ۱۴ هفته گذشته می باشد و می توان گفت کماکان احساسات بازار نزولی می باشد تحلیل اونس در تایم فریم ها ی بلند مدت تا کوتاه مدت به شرح زیر است :

تحلیل اونس در تایم ماهانه

در تایم ماهانه کندل نزولی قویی در حال بسته شدن است که در صورتی که این کندل در پایان هفته جاری بالای ۱۲۳۲ بسته شود می توان گفت حمایت ۱۲۰۶ جدی خواهد بود، و ادامه روند صعودی را در پیش خواهیم داشت، و چنانچه به زیر ۱۲۰۶ بسته شود احتمال کاهش قیمت تا سطوح ۱۲۰۰ - ۱۱۹۰ - ۱۱۸۰ و در نهایت میتواند تا کف کانال نزولی خود ادامه دهد.

تحلیل اونس در تایم هفتگی

در تایم هفتگی محور نوسان صعودی و نزولی تعیین شده ای هستیم که ۱۲۳۲ شاهد شکست آن به سمت پایین بودیم که با شکست این سطح کاهش بیشتری به دنبال داشت.

سناریو افزایشی در تایم هفتگی

چنانچه کندل هفتگی هفته جاری بتواند به بالای ۱۲۳۲ نفوذ کند احتمال ادامه روند صعودی در کوناه مدت و رسیدن به سطوح ۱۲۶۳ در مرحله اول پیش بینی می شود اما با شکست ۱۲۶۳ سطوح ۱۲۸۳ - ۱۲۹۵ - ۱۳۰۶ را برای اهداف صعودی می توان در نظر گرفت.

سناریو کاهشی در تایم هفتگی

چنانچه کندل هفتگی هفته جاری بتواند به زیر ۱۲۰۶ نفوذ کند می تواند با شکست آن با در نظر گرفتن الگوی دوقلو در سقف تا محدوده خط روند میان مدت خود کاهش پیدا کند، و سطوح حمایتی پیش رو ۱۲۰۰ - ۱۱۹۰ - ۱۱۸۰ - ۱۱۶۷ - ۱۱۵۸ - ۱۱۴۰ خواهد بود.

سطوحی که می تواند حمایت قوی محسوب شود و جلوی کاهش بیشتر را بگیرد سطوحی همچون ۱۲۰۶ و ۱۱۹۰ خواهد بود. و اگر سطح ۱۱۹۰ شکسته شود محور نوسانات مثبت و منفی محسوب می شود.

تحلیل اونس در تایم روزانه

در تایم روزانه اونس با الگوی مثلث پهن شونده در تحلیل قبلی بخوبی عمل کرد و با شکست ۱۲۴۳ توانست تا کف الگو کاهش پیدا کند و آخرین برخورد را با سطح ۱۲۰۶ داشته است.

سناریو افزایشی

چنانچه قیمت به بالای ۱۲۲۰ نفوذ کند، احتمال رویت سطح مقاومتی ۱۲۳۰ دور از انتظار نخواهد بود اما برای ادامه به روند صعودی خود نیاز به پتانسیل مثبت خوبی دارد که بتواند در مرحله اول ۱۲۳۰ را به سمت بالا بشکند که اهداف این شکست می تواند ۱۲۴۳ باشد. و با شکست ۱۲۴۳ ملزم به رشد تا محور نوسان ۱۲۶۳ خواهد بود.

سناریو کاهشی

چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۲۰۵٫۵۰ نفوذ کند، احتمال رویت سطح حمایتی ۱۱۹۰ در مرحله اول دور از انتظار نخواهد بود و برای شکست سطح حمایتی

۱۱۹۰ نیاز به پتانسیل کاهشی بسیار قوی دارد.

افشای ریسک : این تحلیل صرفا برای آگاهی علاقه مندان و مخاطبان در بازار طلا تهیه شده و لذا هیچ گونه توصیه ای برای معامله نبوده و هرگونه برداشت مخاطب از تحلیل فوق خصوصا برای معامله منوط به مسئولیت خود شخص ( از جمله نقطه ورود ، مدیریت ریسک و سرمایه ، نقطه خروج و نظایر آن ) می باشد و سایت طلا چارت مسئولیتی در قبال معاملات مربوطه نمی پذیرد .


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها