• ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 41217
دلار

شاخص دلار درمعاملات امروز نیز ریزشی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی ان بی سی، به نظر می رسد دلار تا زمان مشخص شدن موع بانک مرکزی این کشور در خصوص اقدامات محرک بیشتر نخواهد توانست دست به پیشروی بزرگ دیگری بزند. در معاملات امروز ارزهای اروپایی برندگان اصلی در برابر اسکناس سبز بودند.

شاخص‌های کلان اقتصادی منتشرشده در خصوص کشورهای اروپایی نشان دهنده این است که شرایط کماکان تا حد زیادی بد باقی مانده است هر چند که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است برنامه خرید اوراق قرضه خود را با ۶۰۰ میلیارد یورو افزایش به ۱.۳۵ تریلیون یورو خواهد رساند و این برنامه را تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.  

در حال حاضر اصلی‌ترین دلیل نگرانی فعالان بازار ارز اخبار مربوط به تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین و مساله هنگ کنگ است. پس از جدال لفظی بین واشنگتن و چین بر سر مقصر بودن طرف چینی در شیوع کرونا در جهان، اکنون برخی از قانون گذاران آمریکایی به دنبال تحریم چین به بهانه دخالت چین در امور داخلی هنگ کنگ هستند. از سوی دیگر وانگ یی، وزیر خارجه چین به آمریکا در خصوص به راه انداختن یک جنگ سرد دیگر هشدار داده است.  

نتایج نظرسنجی صورت گرفته از ۶۰ کارشناس ارزی توسط رویترز نشان می دهد که یک سوم این افراد معتقدند دلار در ماه ژوئن نخواهد توانست دست به یک پیشروی بزرگ بزند هر چند که احتمال تضعیف بیش از حد آن نیز ضعیف خواهد بود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۸۹۲واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۹ دلار اعلام شد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۲  به ۱.۱۲۹ دلار رسید.

رونالد سیمپسون - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اکشن اکونومیکس - گفت: بازگشایی تدریجی کسب و کارها می تواند خبر خوبی برای بازارهای مالی باشد. ما پیشرفت هایی در تهیه واکسن و حمایت های مالی از کسب و کارها را داشته‌ایم اما هنوز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

همچنین تجارت خارجی چین نیز کماکان تحت تاثیر کرونا قرار دارد. میزان صادرات چین در ۱۲ ماه منتهی به می ۳.۳ درصد و واردات ۱۶.۷ درصد کاهش داشته است؛ مساله ای که باعث کاهش احتمال بازگشت یوان به سطوح قبل از بحران کرونا خواهد شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۴۷۳ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها