• ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
  • کد خبر: 44185
سنگ آهن

تعطیلات هفته نخست اکتبر در چین، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز و آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۱۲۳.۱۵ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شده که تغییر روزانه نداشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، طبعا با رفتن چینی ها به تعطیلات، بازار فعالیت زیادی ندارد. فعالان بازار نسبت به وضعیت تقاضا پس از تطعیلات این هفته چینی ها، چشم انداز روشنی نمی بینند. برخی معتقدند با نزدیکی فصل زمستان، خرید های تناژ بالا از جانب مصرف کننده های نهایی صورت می گیرد ولی برخی دیگر معتقدند افزایش موجودی بنادر چین بر قیمت ها فشار می آورد.

چهارشنبه گذشته قیمت سنگ آهن با توجه به بروز نشانه های تداوم روند رشد اقتصادی چین و خبر توقف بخشی از تولید سنگ آهن شرکت معدنی واله برزیل، ۵ درصد رشد داشته است. امسال قیمت سنگ آهن ۳۴ درصد رشد داشته و به بالاترین سطح از اواسط ژانویه ۲۰۱۴ تاکنون رسیده است.

شرکت واله هفته گذشته اعلام کرده بود موقتا تولید خط کنسانتره ویگا را به دستور دادگاه متوقف می کند که روزانه ۱۱ هزار تن از تولید آن می کاهد. این اختلال در تولید می تواند در کوتاه مدت از بازار که نسبت به اوایل ماه سپتامبر که به اوج ۶ سال اخیر رسیده بود کمی تصحیح قیمت داشته، حمایت کند.

البته چنین حمایتی تا پایان سال ۲۰۲۰ با کاهش نگرانی های بخش عرضه کمرنگ تر خواهد شد. کارشناسان انتظار دارند صادرات سنگ آهن برزیل و استرالیا در سپتامبر از ۱۰۰ میلیون تن بیشتر بوده باشد.

چین در آگوست کمتر از ۹۵ میلیون تن سنگ آهن خریداری کرد که ۴.۲ درصد نسبت به جولای رشد داشت و ۶.۲ درصد در مقایسه با سال قبل بالا رفت و بالاترین آمار واردات از ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون بود. انتظار می رود در سال جاری میلادی واردات سنگ آهن رکورد دیگری ثبت کند و میزان واردات کل سال تا ۱.۱۲ میلیارد تن گردد.

در حالی که شاخص پی ام آی فعالیت ساخت و ساز چین در سپتامبر ۶۰.۲ واحد و در ثبات بود که البته نرخ بالای ۵۰ نشانگر رونق است، شاخص پیش بینی تجارت ۶۷.۸ واحد و در اوج ۲۲ ماه اخیر قرار گرفت. شاخص پی ام آی بخش تولیدات صنعتی نیز از انتظارات فراتر بوده ۵۱.۵ واحد ثبت شد و در اوج بیش از ۲ سال اخیر قرار گرفت. عرضه و تقاضا در چین هر دو صعودی بوده و وضعیت اقتصادی مساعد است.

میزان تولید فولاد چین بیشتر از مجموع تولید فولاد دنیا است و بیش از ۷۰ درصد از عرضه جهانی سنگ آهن به این کشور صادر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها