• ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 44276
بورس جهانی

بیشتر شاخص های بورسی مهم جهان به خبر ترخیص ترامپ واکنش مثبت نشان دادند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا ، منابع خبری رویترز از بهبود حال دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا پس از رفتن به بیمارستان خبر دادند. با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است رویدادها و گردهمایی های انتخاباتی وی به صورت فیزیکی تا زمان بهبودی وی لغو و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تا زمانی که وی به بهبودی کامل دست پیدا کند، انجام برخی از امور اجرایی به عهده مایک پنس- معاون اول وی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد یا خیر اما احتمالا مناظره ها لغو خواهد شد.

آن طور که مقامات هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تایید کرده اند، مناظره برنامه ریزی شده بین مایک پنس و کامالا هریس- معاونین ترامپ و بایدن طبق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

هر چند از سرعت اشتغال زایی در بزرگ ترین اقتصاد جهان کاسته شده اما اخبار مربوط به بازار کار آمریکا کماکان امیدوارکننده است: نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه سپتامبر باز هم کاهشی شده و رقم ۷.۹ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول پنج ماه اخیر است.

تک رقمی ماندن نرخ بیکاری در آمریکا از آن جهت برای بازارهای مالی این کشور اهمیت دارد که می تواند فشار روی دولت و کنگره را برای تامین مالی مورد نیاز پرداخت بیمه های بیکاری کم کند. دولت آمریکا برای مقابله با کرونا تاکنون چیزی حدود ۳.۵ تریلیون دلار هزینه کرده و مذاکرات برای اجرایی شن یک بسته حمایتی بزرگ دیگر به اعتبار حدود دو تریلیون دلار در جریان است. تامین این نقدینگی در ماه های اخیر بانک مرکزی آمریکا را وادار به بازنگری ...

بازگشت ترامپ به کاخ سفید باعث رشد سهام آسیا اقیانوسیه شد

 به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، امروز، سه‌شنبه با خبر بازگشت ترامپ به کاخ سفید علی‌رغم تداوم روند درمان بیماری او، سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با رشد ۰.۶۸ درصدی روبرو شد و نیکی ژاپن ۰.۴۹ درصد بالا آمد.

بازارهای چین به علت تعطیلات رسمی این کشور بسته بودند اما شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۷۷ درصد رشد کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۳ درصد به ارزش خود افزود و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۸ درصد بالا آمد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۰۵ درصد تضعیف شد و به ۱۰۵.۶۷ واحد رسید.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اعلام تصمیم بانک مرکزی استرالیا در مورد نرخ بهره این کشور در ادامه روز سه‌شنبه هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام دوستان هرکس کارگزاری آگاه داره،لطفا بره توی باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه در قسمت معرفی معرف میتونید کد GH1471 را بزنید و از ۱۵ درصد تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار بشین.و هم ۴۰۰ امتیاز جایزه بگیرید. لینک مستقیم برای ثبت نام: https://bashgah.com/#!/register?reageantid=GH1471 ممنون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها