• ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 6174
BrowserPreview_tmp (4).jpg

طی هفته گذشته بهای اونس با توجه به آمارهای مهم آمریکا در اوایل هفته صعودی بود، اما بعد از انتشار آمارهای مهم در اواخر هفته گذشته با ریزش شارپی قیمت رو به رو شد و تا محدوده حمایت ۱۳۱۰ پیش رفت. در حال حاضر نیز سطح ۱۳۰۰ در تایم هفتگی و سطح ۱۳۴۳ و ۱۳۱۰ در مرحله اول در تایم روزانه مهم واقع شده، ولی باید دید در هفته جدید با شکست کدام سطح مواجه خواهد شد.

تحلیل در تایم هفتگی

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه نزدیک شدن به سطح ۱۳۰۰ باید گفت، در این هفته می بایست بهتر و دقیقتر به آن پرداخت، چرا که سطح ۱۳۰۰ یک دامنه قیمتی بین ۱۳۰۸ تا ۱۲۹۷ است که شکست و عدم شکست یا حمایت این سطح می تواند در میان مدت و کوتاه مدت اهداف خوبی را در نظر داشت باشد و برای میان مدت شکست این دامنه (۱۳۰۰) و دامنه قیمتی ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۳ مهم واقع شده است.

سناریوهای مطرح در میان مدت و کوتاه مدت

سناریو افزایشی: برای درک بهتر افزایش قیمت باید به شکست صعودی دقت کنیم که این شکست صعودی در دامنه قیمتی ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۳ رخ میدهد که اهداف مشخص آن شامل ۱۳۶۶ و ۱۳۷۵ در نظر گرفته می شود، اما عبور از سطح ۱۳۷۵ بسیار مهم است که باید دید در دامنه ۱۳۵۳ تا ۱۳۷۵ پتانسیل کافی می تواند برای شکست این سطح کسب کند یا خیر.

سناریو مقاومتی: در صورت دیدن ضعف از شکست ۱۳۷۵ باید منتظر شکل گیری و الگوهای قیمتی برای کاهش قیمت باشیم و اهداف آن ۱۳۵۳ - ۱۳۴۳ در مرحله اول است و این حرکت می تواند پولبک به سطح شکسته شده باشد.

سناریو کاهشی: با توجه به نزدیک شدن قیمت در دامنه ۱۳۰۸ تا ۱۲۹۷ باید منتظر شکست این دامنه باشیم و تا زمانی که این دامنه با شکست مواجه نشود، دور از انتظار است که کاهشی داشته باشیم و اهداف شکست ۱۲۷۸ - ۱۲۵۰ است و می تواند در اهداف مشخص شده مورد حمایت قرار گیرد.

سناریو حمایتی:باید منتظر شکل گیری و الگوهای قیمتی برای تاییدیه حمایت مجدد این سطح باشیم که اهداف آن شامل ۱۳۳۰ و ۱۳۴۳ در مرحله اول است و شکست ۱۳۴۳ و ۱۳۵۳ به سناریو افزایشی میان مدت تبدیل می شود.

منبع: طلا چارت



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها