علی آهو

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان کاریزما درباره اهمیت انتشار اوراق تبعی می‌گوید: اوراق تبعی از جمله ابزاراهایی است که شرکت ها برای حمایت از سهام خود منتشر می کنند و می تواند در بهبود وضعیت فعلی بازار سرمایه کمک کننده باشد.

علی آهو، مدیر سرمایه گذاری سبدگردان کاریزما در خصوص تاثیر انتشار اوراق تبعی در بهبود وضعیت بازار سرمایه به کالاخبر گفت: اوراق اختیار فروش تبعی از جمله ابزاراهایی است که شرکت ها برای حمایت از سهام خود در کنار سهام خزانه منتشر می کنند و این پیام را به سهامداران می دهد که ناشر از وضعیت سودآوری و آینده سهام خود مطمئن است.

وی افزود: پیشنهاد می شود با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، شرکت ها یا نهادهای مالی برای همکاری با سرمایه گذاران، بازار اختیارهای معامله را رونق دهند یعنی اگر می خواهند اوراقی منتشر کنند در قالب قرارداد اختیار فروش تبعی این نمادها را راه اندازی کنند.

به گفته وی، اوراق تبعی یک نوع اختیار است و شخص باید سهم یک شرکت را خریداری کند که بتواند اوراق تبعی آن را هم بخرد، ضمن اینکه بحث نرخ و بازدهی نیز در آن مطرح است. لذا باید تعیین قیمت شرایط اختیار فروش را به بازار سپرد که هم این اوراق توسعه پیدا کند و هم به معاملات سهم کمک کند؛ بنابراین انتشار اوراق تبعی در کل می تواند کمک کننده باشد.

در همین حال نیز بخوانید:

از روز سه شنبه هفته جاری (۱۹ مهر) با هدف تامین مالی عرضه اوراق اختیار فروش تبعی روی سهام شرکت های ایران خودرو ، سایپا ، پالایش نفت بندر عباس ، پتروشیمی پارس ، مخابرات ایران ، پالایش نفت اصفهان ، پالایش نفت تهران ، سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، ملی صنایع مس ، فولاد مبارکه ، بانک تجارت ، بانک ملت ، بانک صادرات ، بانک پارسیان و ارتباطات سیار ایران آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها