در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال در ماه اکتبر هستند، قیمت جهانی طلا نزدیک به پایین ترین سطح در ۲ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با بیشترین کاهش از ماه جولای روبرو شده است که علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار منتظر اعلام آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا هستند. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه با ۰/۴ درصد افزایش به ۱۱۰۸ دلار رسیده است. بهای اونس روز گذشته نیز به کمتر از ۱۱۰۲ دلار رسید که این پایین ترین قیمت از ۱۱ سپتامبر به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از ۳ درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد قیمت طلا از ۲۴ جولای به شمار می رود.

گروه بانکی ای ان زد استرالیا در این باره اعلام کرد: قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا همچنان روندی نزولی خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز پنج شنبه به کمتر از ۶۷۱ تن رسید که این پایین ترین رقم از اواسط اوت به شمار می رود. ذخایر طلای این صندوق روز گذشته با افت ۸/۳۴ تن روبرو شد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنان روز چهارشنبه خود بار دیگر بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر تاکید کرده است. فدرال رزرو در نشست اکتبر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد ولی برای نخستین بار از سال ۱۹۹۹ میلادی اعلام کرد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست اتی وجود دارد.

پیش از این سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که با توجه به اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی، فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را تا اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی به تاخیر خواهد انداخت و این مساله موجب شد تا قیمت طلا تا سطح ۱۱۸۰ دلاری افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه سپتامبر به ۱۳۹ هزار فرصت شغلی رسیده است.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس نیز تاکید کرد: سطح حمایتی حساس و روانی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۰۰ دلار خواهد بود.

 

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها