کرمی مجلس

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس به دلیل مزایایی که دارد مورد حمایت مجلس است، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا شیوه مناسبی نسبت به روش های گذشته است و در این مدت کوتاه که خودرو در بورس عرضه شده، توانسته مقداری از التهابات بازار خودرو را کاهش دهد و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

به گزارش کالاخبر، غلامحسن کرمی در گفت و گو با تسنیم در مورد عرضه خودرو در بورس‌ کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا، تصمیمی بود که برای جبران سیاست نادرست قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو گرفته شد و هدفی جز حمایت از مصرف‌کننده و تولید ندارد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در مدت کوتاهی که خودرو در بورس عرضه شد خریداران از این شیوه استقبال کردند و توانست مقداری از التهابات بازار خودرو را کاهش دهد و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس از جهات مختلف شیوه مناسبی است تنها در این میان سازمان بورس باید با هوشیاری عمل کند تا مصرف کنندگان واقعی نهایت بهره را از این روش ببرند و واسطه ها نتوانند وارد این حوزه شوند.

گفتنی است از ابتدای عرضه خودرو طی سال جاری تا چهارم بهمن ماه در بورس کالا، با معامله ۴۸ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو، مبلغی بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت. به طوریکه از این میزان ۵۶۵۰ میلیارد تومان به دلیل خرید ارزان تر مردم به نسبت بازار آزاد به مصرف کننده نهایی رسید، ۷۷۰۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان و سهامداران اختصاص یافت و ۹۵۰ میلیارد تومان نیز در قالب مالیات بر ارزش افزوده به دولت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها