• ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
  • کد خبر: 84469
نفت

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی ۵ دلار نسبت‌به پیش‌بینی قبلی افزایش یافته و به ۹۵ دلار در هر بشکه می‌رسد و در پایان ۲۰۲۴ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت را به‌دنبال اطلاعیه اوپک پلاس مبنی‌بر کاهش بیشتر تولید بالا برد.

تحلیلگران این بانک سرمایه‌گذاری طی یادداشتی اعلام کردند قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی ۵ دلار نسبت‌به پیش‌بینی قبلی افزایش یافته و به ۹۵ دلار در هر بشکه می‌رسد و در پایان ۲۰۲۴ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود. این رقم ۳ دلار بالاتر از پیش‌بینی قبلی است.

گلدمن پیش‌بینی خود از تولید ائتلاف اوپک پلاس در پایان سال جاری میلادی را هم ۱.۱ میلیون بشکه در روز پایین آورده است.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به‌دنبال این اطلاعیه اوپک پلاس تا ۸۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت، یعنی بالاترین رقم طی یک ماه گذشته.

گلدمن ساکس اعلام کرد:«تصمیم شگفت‌آور امروز اوپک پلاس در کاهش تولید همگام با سیاست جدید این ائتلاف در اتخاذ اقدامات پیشگیرانه است تا سهم خود را در بازار از دست ندهد».

این بانک سرمایه‌گذاری عقیده دارد با وجود تعجب‌آور بودن این اقدام، این تصمیم نشان‌دهنده‌ ملاحظات مهم اقتصادی و احتمالاً سیاسی اوپک پلاس است.

گلدمن تخمین می‌زند این کاهش تولید ۷ درصد قیمت نفت را بالا برده و باعث درآمد بیشتر عربستان و اعضای اوپک پلاس شود.

این تصمیم اوپک پلاس همچنین پس‌از آن گرفته شد که آمریکا و فرانسه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی خود را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها