سلاح ورزی

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق مجموعه ای از خواسته‌ها، مطالبات و نقطه نظرات مختلف است اما موضع اتاق باید در جهت تقویت اقتصاد ملی همراه با همدلی باشد تا در جهت منافع ملی حرکت کند؛ سعی می‌کنیم در زمینه نکاتی مثل باز شدن فضای اقتصادی، کاهش مداخلات، کم شدن قیمت‌گذاری و… فعالیت کنیم.

به گزارش کالاخبر، حسین سلاح ورزی که امروز با ۲۶۵ رای، رییس اتاق بازرگانی ایران شد، گفت: ما امروز در تله رشد پایین گرفتار شده ایم. این موضوع به خاطر فضای کسب و کار، برخورد نامناسب با بخش خصوصی و نامحترم شمردن حقوق مالکیت بوده است.

او افزود: سعی می‌کنیم در زمینه نکاتی مثل باز شدن فضای اقتصادی، کاهش مداخلات، کم شدن قیمت‌گذاری و… فعالیت کنیم.

سلاح ورزی با بیان اینکه برخی از این خواسته‌ها مربوط به شرایط متعارف است و برخی شرایط تحریمی، اظهار داشت: اتاق مجموعه ای از خواسته‌ها، مطالبات و نقطه نظرات مختلف است. در ساختار تشکلی اتاق، ما تشکل‌هایی در حوزه واردات و صادرات داریم که نگاه آنان به مساله ارز نمی تواند نگاه واحد باشد.

وی گفت: در زنجیره‌ها حتی اختلاف نظر در قیمت‌گذاری، تعرفه‌گذاری و… داریم. اما موضع اتاق باید در جهت تقویت اقتصاد ملی باشد تا در جهت منافع ملی حرکت کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از منظر تفکری که هر یک از اجزا نسبت به موضوعی موضع متفاوت داشته باشند، طبیعی است اما اتاق موفق باید همدلی و هم راستایی داشته باشد. اتاق زمانی می‌تواند موفق باشد که از رقابت عبور کند و در دوران جدید همه اعضایش را به کار بگیرد تا بخش اقتصادی تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها