گواهی سپرده

روند معاملات گواهی سپرده کالایی در بازار مالی بورس کالای ایران حکایت از رشد ارزش معاملات در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. ۱۷۶ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش ۹.۸ هزار میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا در بهار سال جاری معامله شد که با افزایش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو بود.

به گزارش کالاخبر ، بازار مالی بورس کالا در سه ماهه نخست امسال (فروردین تا خرداد ۱۴۰۲) شاهد معامله ۱۷۵ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۵۱ گواهی سپرده کالایی به ارزش ۹ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان بود که بیشترین حجم مربوط به سیمان و بیشترین ارزش مربوط به تمام سکه طلا بود.حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی در سه ماهه نخست پارسال ۲۶۴ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۸۹۳ گواهی به ارزش ۵.۵ هزار میلیارد تومان بود.

در مدت ذکر شده ۱۵ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش ۴.۸ هزار میلیارد تومان دست به دست شد.

ارزش معامله ۶ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۴۵۹ گواهی سپرده شمش طلا، به عنوان دارایی تازه وارد بازار مالی بورس کالا، ۲.۲ هزار میلیارد تومان بود و این دارایی به لحاظ ارزش پس از تمام سکه در مقام دوم ایستاد. اگرچه از نظر حجم بعد از سیمان، زعفران و تمام سکه در جایگاه چهارم ایستاده بود.

در سه ماهه نخست امسال، ۴۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۷ گواهی سپرده زعفران به ارزش ۱.۶ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و این دارایی به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش در جایگاه سوم جای گرفت.

ارزش معامله ۷ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۵۲ گواهی سپرده شیشه نیز در این مدت ۹۵۵ میلیارد تومان اعلام شد.

تا پایان خرداد همچنین ۱۰۴ میلیون و ۹۱۴ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش ۹۷.۲ میلیارد تومان معامله شد و این دارایی رتبه نخست در حجم را از آن خود کرد.

علاوه بر این، ۲۰۸ هزار و ۱۰۹ گواهی سپرده برنج، ۲۵ هزار گواهی سپرده میلگرد و ۲ هزار و ۵۱۴ گواهی سپرده زیره سبز معامله شد. ارزش معاملات برنج ۱۴.۳ میلیارد تومان، میلگرد ۵۸۸ میلیون تومان و زیره سبز ۵۶۹ میلیون تومان اعلام شد.

ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی از ۹.۷ همت عبور کرد

ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی از ۹.۷ همت عبور کرد

ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی از ۹.۷ همت عبور کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها