بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۳ تیر امسال، ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶.۹ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که از نظر حجم با افزایش ۷.۷ درصدی همراه بود. سیمان، سنگ آهن و فولاد سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصول‌های صنعتی و معدن شاهد معامله ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۶ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۳۵ تن سیمان، ۶۱۴ هزار تن سنگ آهن، ۲۰۱ هزار و ۲۱۱ تن فولاد، ۱۴۲ هزار و ۱۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۵ هزار و ۶۳۱ تن مس، ۶ هزار و ۶۱۵ تن آلومینیوم، یک هزار و ۲۱۰ تن فلز روی، ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۷۵ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۰۸ هزار و ۴۸۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۲۳ تیر به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۵۱ هزار و ۳۲۰ تن قیر، ۱۵۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۲۴ هزار و ۹۶ تن مواد پلیمری، ۴۹ هزار و ۷۰۸ تن مواد شیمیایی، ۲۴ هزار تن لوب کات، ۴ هزار و ۶۷۸ تن روغن، ۳ هزار و ۶۹۲ تن فرآورده های نفتی، ۸۲۵ تن گوگرد، ۳۴۰ تن عایق رطوبتی و ۱۰۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

تالار کشاورزی هم میزبان معامله ۴۰۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۶.۷ میلیارد تومان بود.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۵۶ هزار و ۹۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها