صندوق طلا

در دومین روز از آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله صندوق طلای کهربا، سرمایه گذاران استقبال مطلوبی از قرارداد جدید بورس کالا داشتند به طوریکه (تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه) ۵۲۰ قرارداد اختیار معامله صندوق طلای کهربا منعقد شد.

به گزارش کالاخبر ، روز گذشته در آغاز معاملات آپشن (اختیار معامله) صندوق طلای کهربا، سرمایه گذاران ۳۹۶ قرارداد منعقد کردند و حجم موقعیت‌های باز هم به ۳۸۴ قرارداد رسید.

در معاملات امروز نیز (تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه) ۵۲۰ قرارداد منعقد شد که همه قراردادها در قالب اختیار خرید بود؛ تعداد موقعیت‌های باز هم ۸۳۲ قرارداد بود و کارشناسان این حجم معامله در روزهای نخست را نویدبخش رونق این معاملات در هفته های آتی عنوان می کنند.

طبق مشخصات درج شده در این قرارداد جدید، نمادهای اختیار معامله صندوق طلای کهربا با سررسید ۳۰ مهر ماه امسال از روز یکشنبه هفته جاری راه اندازی شد.

مطابق مشخصات قرارداد، اندازه هر قرارداد اختیار معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلای کهربا برابر با ۱۰۰۰ واحد و ساعات معاملاتی آن شنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و پنجشنبه‌ها و آخرین روز معاملاتی ۱۰:۰۰ الی ۱۵:۰۰ خواهد بود.

کارکرد اصلی قراردادهای اختیار معامله به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی پذیرفته شده در دنیا، پوشش ریسک فعالیت مشتری است. به عنوان مثال شخصی که دارایی را برای سرمایه‌گذاری یا مصرف نگهداری می‌کند در معرض ریسک کاهش ارزش دارایی قرار دارد یا شخصی که در آینده نیاز به تأمین دارایی دارد در معرض ریسک افزایش قیمت دارایی در آینده قرار می گیرد.

پوشش چنین ریسک‌هایی با اتخاذ موقعیت در بازار قراردادهای آتی نیز میسر است ولی قراردادهای اختیار معامله که مشابه با قراردادهای بیمه هستند، وضعیت منحصر به فردی را برای پوشش ریسک ایجاد می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها