آراسته

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: قرارداد اختیار معامله صندوق طلای کهربا از یکشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران راه اندازی شده است و فعالان بازار می توانند با وارد شدن به این ابزار، ریسک ناشی از نوسانات قیمتی در آینده را پوشش دهند.

به گزارش کالاخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان آراسته با بیان اینکه صندوق‌های کالایی بسیاری در حوزه طلا و محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران وجود دارد گفت: سرمایه گذاران می توانند با خرید واحدهای صندوق های طلا به طور غیرمستقیم در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند اما به منظور پوشش ریسک ناشی از نوسانات قیمت، ابزارهایی روی واحدهای صندوق های کالایی راه اندازی شده که یکی از این ابزارها، قرارداد اختیار معامله است.

وی با بیان اینکه معاملات اختیار معامله صندوق طلای کهربا از هفته جاری آغاز شده است، افزود: این ابزار به عنوان اولین اختیاری است که به شکل مستقیم روی یک صندوق راه اندازی شده و در همین مدت کوتاه با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.
آراسته در ادامه بیان کرد: فعالان می‌توانند با وارد شدن به این ابزار ریسک ناشی از نوسانات قیمتی در آینده را پوشش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بناست این ابزار توسعه پیدا کند؟ مطرح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ صندوق کالایی وجود دارد و هر یک از صندوق ها تمایل دارند که ابزار مخصوص خود را داشته باشند و در این بین بورس کالا نیز برنامه‌ای برای گسترش و توسعه این موضوع دارد؛ در این میان صندوق‌ها باید یکسری مراحل را بگذرانند تا بورس کالا اجازه راه اندازی این ابزارها را روی صندوق های مذکور بدهد اما در مجموع هیچ محدودیتی برای توسعه ابزارها در صندوق های کالایی وجود ندارد.

به گفته آراسته، قرار دادهای اختیار معامله در بازار مشتقه تعریف می شوند که این قراردادها دارای اهرم معاملاتی هستند و به همین سبب ریسک‌های زیادی دارند و هر فرد با هر میزان دانشی نباید وارد این بازار شود. فردی که به دنبال بازدهی بیشتر است باید با کسب دانش کافی وارد این بخش شود؛ نکته مهم این‌است که موارد آموزشی در سایت بورس کالا وجود دارد و افراد می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها