صندوق طلا

با انعقاد ۱ هزار و ۱۵۲ قرارداد اختیار معامله صندوق طلای کهربا در معاملات امروز، رکورد جدیدی در حجم معاملات روزانه این بازار به ثبت رسید.

به گزارش کالاخبر ، در معاملات امروز (تا ساعت ۱۶:۳۰) اختیار معامله صندوق طلای کهربا یک هزار و ۱۵۲ قرارداد منعقد شد. همچنین ۲ هزار و ۷۷۱ قرارداد به صورت موقعیت باز هم در معاملات امروز ثبت شد. تقریبا تمامی قراردادهای منعقد شده در گروه صندوق طلای کهربا به صورت اختیار خرید بودند. البته دو قرارداد از موقعیت‌های باز هم برای اختیار فروش بودند. با ثبت معاملات امروز از زمان راه‌اندازی آن یعنی یکم مرداد که به یک هفته کاری می‌رسد، رکورد جدیدی به ثبت رسید. 

درباره قراردادهای اختیار معامله صندوق طلای کهربا بدانید

طبق مشخصات درج شده در این قرارداد جدید، نمادهای اختیار معامله صندوق طلای کهربا با سررسید ۳۰ مهر ماه امسال از روز یکشنبه هفته جاری راه اندازی شد.

مطابق مشخصات قرارداد، اندازه هر قرارداد اختیار معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلای کهربا برابر با ۱۰۰۰ واحد و ساعات معاملاتی آن شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها و آخرین روز معاملاتی ۱۰ تا ۱۵ خواهد بود.

کارکرد اصلی قراردادهای اختیار معامله به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی پذیرفته شده در دنیا، پوشش ریسک فعالیت مشتری است. به عنوان مثال شخصی که دارایی را برای سرمایه‌گذاری یا مصرف نگهداری می‌کند در معرض ریسک کاهش ارزش دارایی قرار دارد یا شخصی که در آینده نیاز به تأمین دارایی دارد در معرض ریسک افزایش قیمت دارایی در آینده قرار می گیرد.

پوشش چنین ریسک‌هایی با اتخاذ موقعیت در بازار قراردادهای آتی نیز میسر است ولی قراردادهای اختیار معامله که مشابه با قراردادهای بیمه هستند، وضعیت منحصر به فردی را برای پوشش ریسک ایجاد می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها