• ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
  • کد خبر: 86900
بیت کوین

در حال حاضر بر اساس آخرین داده‌ها، هاوینگ (نصف شدن) بیت‌کوین ۸۵ درصد کامل شده است؛ در همین حال، عرضه توسط دارندگان بلندمدت (LTH) نزدیک به بالاترین حد خود (ATH) است که در چرخه‌های پیشین، این مورد، نشانه‌ای از مجاورت یک پایین کلان و به دنبال آن فاز اولیه یک چرخه جدید بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از کریپتوکارنسی، شاخص عرضه بیت‌کوین توسط دارندگان بلندمدت، از لحاظ تاریخی معیار خوبی برای سلامت بازار ارزهای دیجیتال بوده است. از لحاظ تاریخی، این معیار با عملکرد بلندمدت قیمت بزرگترین ارز دیجیتال همبستگی منفی داشته است.

دارندگان بلندمدت دارایی‌های خود (هودل) را در طول پایین‌ترین سطح بازار همچنان ثابت نگه می‌دارند البته، بیشترین افزایش عرضه در دست دارندگان بلندمدت در بازارهای خرس خشن رخ می‌دهد؛ این زمانی است که سرمایه‌گذاران قدرتمند، با مشاهده سقوط قیمت بیت‌کوین، تمایلی به فروش ندارند. این افراد سکه‌های خود را حفظ می‌کنند زیرا معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال در آینده باز خواهد گشت و سرمایه‌گذاری آنان سودآور خواهد بود.

در مقابل این مورد، بازار گاوی قرار دارد؛ افزایش قیمت بیت‌کوین باعث می‌شود که دارندگان بلندمدت تمایل بیشتری به فروش دارایی‌های خود با سود داشته باشند. از لحاظ تاریخی، در طول هر بازار صعودی بزرگ، شاهد کاهش چشمگیر عرضه در اختیار دارندگان بلندمدت بوده‌ایم. به‌طور طبیعی، سکه‌ها سپس به دست دارندگان کوتاه‌مدت (STHs) منتقل می‌شوند که در اواخر مرحله به بازار ملحق می‌شوند و به دلیل تمایل به کسب سود سریع به بازار می‌پیوندند.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال اظهار کرد: در حال حاضر، نسبت عرضه بیت‌کوین در دست دارندگان بلندمدت و نزدیک به بالاترین حد آن یعنی ۷۶ درصد است. این مورد در پایان سال ۲۰۱۵ مشاهده شد، زمانی که قیمت بیت‌کوین به مرحله انباشت قبل از نیمه دوم پایان داد.

بر اساس نمودارها هر بار مشاهده شده، این اندیکاتور چندین ماه قبل از هاوینگ بیت‌کوین به اوج یک چرخه معین می‌رسد سپس، بعد از این اوج، عرضه در دست دارندگان بلندمدت به تدریج کاهش یافته و تا چند ماه پس از هاوینگ بعدی روند جانبی طی می‌کند سپس حدود ۶ ماه پس از این رویداد کاهش شدیدی در این معیار مشاهده می‌شود و ارزهای دیجیتال وارد بازار صعودی بالغ می‌شوند.

این تحلیلگر بازار رمزارزها همچنین تحلیلی دیگر منتشر کرد که درصد پیشرفت بیت‌کوین را به نصف نشان می‌دهد. وی دوره‌های زمانی بین هاوینگ تاریخی سه چرخه قبلی را مقایسه می‌کند.

هاوینگ فعلی بیت‌کوین در حال حاضر ۸۵ درصد کامل شده است. علاوه بر این، دوره‌های پایان چرخه نسبتا کوچک ۱۵ درصدی با روندهای جانبی قیمت بیت‌کوین مشابه مشخص می‌شوند. در هر دو مورد - در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ - قیمت بزرگترین ارز دیجیتال مشابه باقی ماند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۸۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱.۱۴ میلیارد دلار است که ۴۲.۱۴ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱.۹۵میلیارد دلار است که ۹.۲۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۹.۱۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۶ هزار و ۱۳۳.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۷۸.۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۰۹.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۶ درصد کاهش

۵- ریپل

قیمت: ۰.۵۰۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۹۳ درصد افزایش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها