• ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 87409
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در آستانه نشست بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو و ادامه درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه با ۰.۳ درصد معادل ۲۸ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر با چهار سنت کاهش، به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۲ درصد معادل ۱۶ سنت افزایش، به ۸۱ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود ۱.۶ درصد ریزش داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال که جهت سیاست‌های پولی آمریکا را تعیین می‌کند، گفت: قیمت نفت در آستانه اعلام تصمیمات خزانه داری و نرخ کمیته بازار آزاد فدرال، ثابت است. ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان به قوت خود باقی هستند و به نظر می‌رسد افزایش تولید نفت از سوی آمریکا را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافت و همزمان، ذخایر سوخت حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد. ذخایر سوخت‌های دیگر، حدود ۲.۵ میلیون بشکه کاهش داشت.

افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم، می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و تقاضا برای نفت را سرکوب کند در حالی که کاهش نرخ برای تحریک هزینه، به رشد مصرف نفت کمک می‌کند.

بر اساس نظرسنجی ابزار دیده بان فدرال شرکت CM، انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست سیاست پولی خود که روز چهارشنبه به پایان می‌رسد، نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

در اروپا، نرخ تورم منطقه یورو از ۴.۳ درصد در سپتامبر به ۲.۹ درصد در اکتبر کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسید و این انتظارات را تقویت کرد که بعید است بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره را به زودی افزایش دهد.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

یک نظرسنجی خصوصی در روز چهارشنبه نشان داد، فعالیت کارخانه‌های چین در اکتبر، به‌ شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و به آمار رسمی نه چندان مثبت روز قبل اضافه شد و پرسش‌هایی را پیرامون روند احیای شکننده اقتصاد این کشور در ابتدای سه ماهه چهارم ایجاد کرد. چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است.

با نگاهی طولانی‌تر، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کردند که با کاهش ملایم ذخایر، قیمت برنت تا ژوئن سال آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند: در حالی که بازار اکنون با روند ملایمی دچار محدودیت عرضه می‌شود، ممکن است در آینده‌ای دورتر بسیار محدودتر شود. با این حال، روند بهره‌وری و تقاضا برای نفت هم حائز اهمیت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در خاورمیانه، حملات روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به یک اردوگاه پناهندگان در نوار غزه، ۵۰ کشته بر جای گذاشت. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد، اظهار کرد: واشنگتن و سایر کشورها در حال بررسی تغییرهای احتمالی برای آینده نوار غزه در صورت گرفته شدن کنترل از گروه حماس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها