• ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 87430
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۶ سنت معادل ۲.۲۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت بیش از ۲ درصد در روز جمعه کاهش یافت. نگرانی در مورد عرضه به دنبال تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یافته و انتشار اطلاعات بازار اشتغال آمریکا احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۶ سنت معادل ۲.۲۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با یک دلار و ۹۵ سنت معادل ۲.۳۶ درصد کاهش، ۸۰ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۶ درصد یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

تحلیلگران عقیده دارند بازار از عهده مدیریت این درگیری برآمده و هیچ اختلال قابل توجهی در عرضه و تقاضا به وجود نیامده است.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهند رشد اشتغال در آمریکا در ماه اکتبر آهسته‌تر از انتظار بوده است. بدین ترتیب احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بالاتر می‌رود.

فدرال رزرو آمریکا در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت. اما نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس هنوز هم در بالاترین رقم طی ۱۵ سال گذشته قرار دارد که از قیمت نفت حمایت کرده و ریسک‌پذیری را به بازار برگردانده است.

اطلاعات اداره ملی آمار چین هم در روز چهارشنبه نشان داد تولید کارخانه‌ای در این کشور به طرز غیر منتظره‌ای در اکتبر کاهش یافته است.

در زمینه عرضه انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه خود را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کند.

از طرف دیگر مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران تصویب کرده است. اما مشخص نیست این لایحه چقدر می‌تواند پس از تبدیل شدن به قانون موثر باشد.

با وجود اینکه کنگره آمریکا قانون تحریم‌ها را تصویب می‌کند، اما این اقدامات معمولاً با معافیت‌های امنیت ملی مواجه و با صلاحدید رئیس جمهور اجرایی می‌شوند.به علاوه چین هنوز هم می‌تواند نفت ایران را علی رغم تحریم‌ها وارد کند.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی خود را در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۲۲ رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها