• ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 87779
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال مختل شدن صادرات نفت قزاقستان و روسیه به خاطر طوفان در دریای سیاه افزایش یافت. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای تعمیق یا تمدید کاهش تولید هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با ۴۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش ۷۶ دلار و ۸۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته با افزایش احتمال تمدید یا تشدید کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و همچنین نگرانی در مورد تولید نفت قزاقستان و پایین آمدن ارزش دلار، حدود ۲ درصد افزایش قیمت داشتند.

طوفان شدید در منطقه دریای سیاه صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت قزاقستان و روسیه را مختل کرده است.

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد بزرگترین میادین نفتی این کشور روی هم رفته ۵۶ درصد از تولید خود را از ۲۷ نوامبر پایین آورده‌اند.

طبق گفته تحلیلگران، تمام چشم‌ها در حال حاضر به سیاست ائتلاف اوپک پلاس و دورنمای تقاضا در پایان سال جاری میلادی دوخته شده است. اما انتظار می‌رود قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۷۶ دلار در هر بشکه با محدوده ۵ دلار بالا و پایین، باقی بماند مگر اینکه ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

اوپک پلاس اجلاس وزارتی خود را در روز پنجشنبه برگزار می‌کند تا در مورد اهداف تولید در ۲۰۲۴ مذاکره شود. این اجلاس قرار بود ۲۶ نوامبر برگزار شود.

پایین آمدن ارزش دلار و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا هم از قیمت نفت حمایت کرده است.

انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی، ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسانده است.

پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

در این بین، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۸۱۷ هزار بشکه در روز طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها