• ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 88238
طلا

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (دوم ژانویه) با حمایت از چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ توسط فدرال رزرو افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر آمارهای اقتصادی این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ‌های آمریکا هستند.

به گزارش کالاخبر ،بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۶۸ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت شمش در سالی که گذشت، ۱۳ درصد افزایش یافت تا اولین رشد سالانه خود از سال ۲۰۲۰ را به ثبت برساند.

قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۷۷ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

تمرکز این هفته روی صورتجلسه از آخرین جلسه فدرال رزرو در روز پنجشنبه است که برای نشانه‌های بیشتر در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری خواهد بود.

داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی دسامبر نیز در این هفته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بر اساس، ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال ۸۶ درصدی کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد و بر دلار آمریکا فشار می‌آورد و طلا را برای سرمایه‌گذارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر می‌کند.

شاخص دلار آمریکا پس از ثبت اولین زیان سالانه خود از سال ۲۰۲۰ در اولین روز معاملاتی سال ثابت بود.

طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد: دارایی‌های آن ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۸۸۰.۵۵ تن به ۸۷۹.۱۱ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۸۸ دلار رسید، در حالی که پلاتین در ۹۸۷.۶۱ دلار ثابت ماند. پالادیوم با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۰۸۸ دلار و ۸۲ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها