بازار مشتقه

بررسی معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد ۲۸ هزار و ۹۰۲ قرارداد آتی به ارزش ۲۹۶ میلیارد تومان و ۱۱ هزار و ۳۴۴ قرارداد اختیار معامله به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان در هفته دوم دی منعقد شد. به این ترتیب در بازار مالی شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم به گونه ای که رشد ۴۵ درصدی در حجم و ۵۰ درصدی در ارزش معاملات قراردادهای آتی به ثبت رسید. در حوزه اختیار معامله نیز رشد قابل توجهی در حجم و ارزش رقم خورد.

به گزارش کالاخبر ، ۲۸ هزار و ۹۰۲ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۲۹۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته دوم دی منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۲۰ هزار و ۱۹۹ قرارداد به ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان بود.

بعد از زعفران بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به صندوق طلا با ۴ هزار و ۹۸۸ قرارداد به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بود.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۳ هزار و ۱۹۹ قرارداد به ارزش بیش از ۱۳.۱ میلیارد تومان بود.

نقره هم با انعقاد ۴۷۹ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان روبه رو بود و پسته بادامی هم با انعقاد ۳۷ قرارداد ارزش ۱۶۴ میلیون تومان را به ثبت رساند.

۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

در بخش قرارادادهای اختیار معامله نیز، ۱۱ هزار و ۳۴۴ قرارداد آتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان منعقد شد.

۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها