رحمان آراسته

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: بزرگترین تامین مالی تولید در تاریخ معاملات بورس کالا، فردا سه شنبه با انتشار اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد سرمایه در گردش شرکت سنگ آهن مرکزی انجام می شود.

رحمان آراسته به کالاخبر گفت: عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال فردا از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ به عنوان دوره پیش گشایش و از ساعت ۱۱ تا۱۲:۳۰ به عنوان دوره عادی معاملات انجام می‌شود.

آراسته افزود: عرضه اولیه مذکور در نمادهای عسنگ۱، عسنگ۲، عسنگ۳، عسنگ۴، عسنگ۵ و عسنگ۶ به تعداد ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار قرارداد و با قیمت ۳۵۳ هزار و ۸۵۰ تومان در هر قرارداد صد کیلوگرمی صورت می گیرد.

به گفته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، معاملات ثانویه این اوراق از ۲۰ دی ۱۴۰۲ تا ۱۹ دی ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

او اظهار داشت: تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی شرکت سنگ آهن مرکزی به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت انجام می شود و نکته حائز اهمیت آن است که تا پایان سال نیز تامین مالی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر در حوزه محصولات پتروشیمی، کشاورزی و خودروسازی در بورس کالا اتفاق خواهد افتاد.

به گفته آراسته، مدل های جدید تامین مالی از جمله اوراق خرید دین کالایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کالاخبر، در اطلاعیه عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی آمده است: در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است.

در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت امیدنامه این اوراق، به بخش اوراق سلف موازی استاندارد در قسمت بازارها در سایت بورس کالا ایران مراجعه کرده یا از لینک زیر اقدام کنید.

https://media.imereport.ir/d/۲۰۲۴/۰۱/۰۸/۰/۳۷۳۷۲.pdf?ts=۱۷۰۴۷۰۷۹۸۵۶۰۱

بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس کالا فردا انجام می شود/
۳۰ هزار میلیارد ریال، انتشار اوراق سلف کنسانتره سنگ آهن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها